تامین سرمایه تمدن

انتشار اولین اوراق بدهی با رتبه بندی اعتباری در بازار سرمایه

اردیبهشت آنلاین - شرکت تامین سرمایه تمدن با مجوز سازمان بورس واوراق بهادار اولین اوراق بدهي يك شركت سهامي خاص با استفاده از رتبه بندی اعتباری در بازار سرمایه کشور را فردا دوشنبه 10مردادماه 1401 برای شرکت پدیده شیمی پایدار ( سهامی خاص ) کلید می زند.

به گزارش روابط عمومی به نقل از معاونت خدمات مالی شرکت تامین سرمایه تمدن ، شرکت پدیده شیمی پایدار (سهامی خاص) به عنوان بانی در نظر دارد مبلغ 5هزار میلیارد ریال از منابع مالی مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بخشی از سهام شرکت پدیده شیمی قرن (سهامی عام) به شرکت واسط مالی آبان دوم (با مسئولیت محدود) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تأمین نماید.
شایان ذکر است این اوراق، اولین اوراق بدهی منتشره از طریق رتبه اعتباری برای یک شرکت سهامی خاص است. در این روش از تامین مالی تضمین پرداخت اجاره بها و اصل این اوراق در سررسید از طریق توثیق پرتفویی از سهام شرکت پدیده شیمی قرن(سهامی عام) و گروه صنعتی پاکشو(سهامی عام) صورت می پذیرد که ارزش پرتفوی وثایق فوق الذکر به واسطه دارا بودن رتبه اعتباری A-، تعدیل شده است.
این اوراق 5 ساله و با نرخ 18 درصد و اجاره‌بهای آن هر سه ماه یک‌بار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می‌گردد.
صکوک اجاره مذکور از طریق شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تأمین سرمایه تمدن به عنوان متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان توسط شرکت واسط مالی آبان دوم (با مسئولیت محدود) در فرابورس ایران منتشر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید