در خصوص سرویس پست ویژه، در تعهد زمان توزیع اگر تأخیری رخ دهد، پست موظف است به صاحبان مرسوله بر اساس مقررات غرامت های پستی پرداخت کند
اردیبهشت آنلاین: معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست اعلام کرد:حضور کارکنان شبکه پستی برای ارائه خدمت به هموطنان به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شده است.
محمد احمدی در گفت و گو با ایسنا با بیان مطلب فوق گفت: «درباره چالشهای این شرکت در فصل زمستان به ویژه در روزهای برفی واقعیت این است که پست چالش چندانی رو به رو نیست؛ به خاطر اینکه یک شعاری داریم که فکر میکنم سر در سازمان ملل هم وجود دارد، مبنی بر اینکه که نه برف، نه باران، نه گرما، نه تاریکی شب نمی تواند پیکهای پستی را از ارائه خدمات متوقف کنند.»
وی افزود: «این یک مفهوم کلی است و بنابراین واقعیت این است که حضور همکاران پستی به صورت یک فرهنگ سازمانی دیده میشود؛ حتی با مشاهده مستندات نوستالژیک پست دریافتم که در گذشته نامهرسانها خدمات خود را پیاده انجام داده و تا کمر در برف بودند اما برای خدمترسانی تلاش خود را انجام میدادند. در شرایط فعلی هم به این صورت است که علیرغم همه محدودیتها و سختیهایی که طبیعتا به جهت شرایط جوی و وضعیت عمومی به وجود میآید، در پست حداکثر تلاش خود را برای ارائه خدمات پایدار انجام می دهیم.»
او ادامه داد: «اما به صورت کلی وجود مشکلات و موانعی ممکن است خدماترسانی را در شرایط بسیار سخت مانند زمانهایی که راهها بسته شوند، متوقف کنند. در غیر این صورت همکاران پست همه تلاش خود را در شرایط سخت برای اینکه خدمات را به موقع انجام شود؛ انجام می دهند.»
احمدی در پاسخ به این سوال که وضعیت ارسال مرسولات پستی طی روزهای برفی گذشته در تهران و استانهای دیگر چگونه بوده است؟ گفت: «همانگونه که میدانید در دوران شیوع ویروس کرونا سازمان اداری و استخدامی کشور دستهبندی انجام داد و همان موقع مشاغل را بر اساس نیاز جامعه گروهبندی کرد و در آن حوزه خدمات پستی هم به عنوان مشاغل گروه یک یا خدمات ضروری جامعه شناخته شد؛ از همان زمان این مفهوم به عنوان یک الگوی نظاممند شکل گرفته است و بر این اساس ما در همه شرایط حداکثر توان نیروی انسانی و لجستکی خود را برای ارائه خدمات به هموطنان به کار می گیریم.»
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در ادامه تشریح کرد: «در روزهای برفی گذشته هم عملا توقف ویژهای نداشتهایم به جز اینکه در برخی مسیرهای روستایی استانهای کردستان، کرمانشاه و همدان که به دلیل شدت بارش برف بسته شده بود و صرفا تا زمانی که راه بسته بود، توقف وجود داشت و در تهران هیچ گونه توقفی نداشتیم و تنها به دلیل لغزنده بودن معابر سرعت توزیع مرسولات کمی با کندی صورت گرفت، در مجموع فعالیتهای ما چه در خطوط مراسلاتی بین شهری، در فرایندهای توزیع و فعالیتهای اجرایی پا برجاست و به صورت معمولی کار خود را انجام می دهد.»
وی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده در زمینه ارسال به موقع مرسولات طی روزهای برفی، تصریح کرد: «ما به صورت اجرایی برنامه منظمی داریم و از زمان قبول مرسوله تا لحظه ای که به نقاط مقصد توزیع می شود با برنامه زمان بندی مشخص و بدون هیچ گونه چالش اجرایی مرسولات به دست گیرنده می رسد.»
احمدی با بیان اینکه ممکن است مشکلاتی در عمل وجود داشته باشد، تصریح کرد: «متأسفانه در برخی از مسیرهای حمل و نقل به دلیل لغزنده بودن و شرایط جاده، دو کامیون شرکت پست دچار حادثه شد که خوشبختانه آسیبی به همکاران ما و مرسولات وارد نشد. بنابراین زمانی که تصادفی رخ میدهد تا زمانی که تمهیدات لازم در نظر گرفته و کامیون جایگزین آماده شود، وقفههایی از این دست داشتیم و غیر این موارد توقف دیگری نیست و در اولین فرصت با جایگزینی کامیون و بارگیری مجدد، مرسولات ارسال میشود.»
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در ادامه درباره اینکه آیا غرامتی به صاحبان مرسولات درصورت تأخیر و آسیب دیدگی ارائه میشود اظهار کرد: «ما دو موضوع داریم که یک SLA سطح کیفی مرسولات را مشخص می کند و در سرویس های مختلف از جمله سرویس سفارشی، پیشتاز و ویژه این SLA فرق می کند، به طور مثال در خصوص سرویس پست ویژه، در تعهد زمان توزیع اگر تأخیری رخ دهد، پست موظف است به صاحبان مرسوله بر اساس مقررات غرامت های پستی پرداخت کند.»
وی ادامه داد: «اما موردی که در پست و سایر دستگاهها وجود دارد، عموما در شرایط نامناسب جوی می توان چارچوب SLA را تغییر داد. اما به صورت کلی چون نگاه ما به سمت مشتری است، مرکز پاسخگویی به مشتریان(193) و سامانه پاسخگویی به شکایتهای مردمی به نشانی WWW.EOP.POST.IR آماده پاسخگویی به شکایات مشتریان است.»
احمدی گفت: «ما در فضای کسب و کارهای داخلی کشور و به صورت کلی مجموعه خدمات پستی به دلیلی خدماتی که داریم در لایههای فرهنگی جامعه یک درهم تنیدگی میان پست و آحاد جامعه وجود دارد که این اتفاق یک نوع تعامل شیرین و جذاب ایجاد می کند. در سطح جهانی هم این الگو به صورت نسبی وجود دارد و دلیل آن هم به این موضوع برمیگردد که پست به عنوان شبکه ارتباطی فیزیکی مشخصا بر لبه نیاز جامعه شکل گرفته و همیشه خود را مطابق تغییرات جامعه اصلاح کرده و حتی پیشگام بوده است، بنابراین این فضای ارتباطی ما با سطح جامعه سبب شده در موقعیتهایی، زحمت و تلاش های همکاران ما دیده نشود؛ این مسئله حتی در سطح جهانی در قالب یک مفهوم هم وجود دارد که شبکه پستی شریان نامرئی ارتباطات است.»
دیدگاهتان را بنویسید