دومین رویداد پنجره‌های انجمن اتیسم ایران برگزار شد

دومین رویداد پنجره‌های انجمن اتیسم ایران روز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه در سالن همایش های بانک پاسارگاد برگزار شد

تصویر روز _ دومین رویداد پنجره‌های انجمن اتیسم ایران روز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه در سالن همایش های بانک پاسارگاد برگزار شد.

به گزارش اردیبهشت آنلاین، در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران ارشد نظام بانکی و خانواده‌های کودکان دارای اختلال اتیسم برگزار شد ، سعیده صالح غفاری مدیر عامل انجمن به خلاصه ای از الگوی موفق همکاری نهاد مدنی و بنگاه های اقتصادی پرداخت که دستاوردهایی ارزنده برای انجمن به همراه داشته است.

کسب مقام مشورتی سازمان ملل

وی افزود: با ظرفیت سازی های ایجاد شده در طول پنج سال گذشته ، انجمن اتیسم ایران موفق به اخذ مقام مشورتی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (ECOSOC) شد.

وی تصریح کرد: داشتن مقام مشورتی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، این فرصت را در اختیار انجمن اتیسم ایران قرار می‌دهد تا ضمن انتقال دانش و یافته های جدید خود ، از تجربیات سایر سازمان های مردم نهاد مشابه در سطح بین المللی استفاده و در جلسات مشورتی این سازمان‌ها در سازمان ملل نیز حضور یابد.

اخذ مجوز رسمی فعالیت بین المللی

خانم صالح غفاری در ادامه از اخذ مجوز فعالیت های بین المللی از وزارت کشور خبر داد. به گفته وی برای انجام فعالیت های بین المللی انجمن نیازمند اخذ این مجوز بودیم که خوشبختانه این مهم پس از طی مراحل قانونی انجام شد.

وی افزود: تقویت نهاد مدنی در کنار مراکز اقتصادی سبب تقویت خدمات ارایه شده توسط انجمن با سه راهبرد اصلی مطالبه گری، آگاهی بخشی جامعه و آموزش خانواده های اتیسم شده است که انجمن را در رده ی رتبه های خوشنام و برتر سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت و آسیب قرار داده است.

به گفته وی این مهم نتیجه تلاش و کوشش همکاران ، خانواده ها و همچنین سازمان ها و دستگاهایی است که طی سالهای گذشته بصورت جدی حامی انجمن اتیسم ایران بوده اند.

بانک پاسارگاد پیشگام در حمایت از خانواده های اتیسم

صالح غفاری در ادامه به تشریح تاریخچه ای از همکاری این سازمان مردم نهاد با گروه مالی بانک پاسارگاد به عنوان یک بنگاه اقتصادی اشاره کرد و گفت: طی 5 سال گذشته این ارتباط به یک مدل و الگوی موفق از جنس همراهی و کمک به زیر ساخت و توسعه برنامه های راهبردی انجمن اتیسم ایران تبدیل شده است.

وی اظهارداشت: این مدل موفق می تواند برای همکاری سایر انجمن های مردم نهاد و بنگاه های اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه گروه مالی پاسارگاد طی سالهای گذشته همکاری حداکثری و صمیمانه ای با انجمن اتیسم ایران داشتند. این گروه مالی با شناخت دقیق و پذیرش انجمن ، با حداکثر توان خود به میدان آمدند و منابع خویش را در اختیار خانواده های عضو انجمن قرار دادند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از مدیر عامل ، اعضای هیات مدیره بانک پاسارگاد و همچنین مدیران شرکت‌های تابعه گروه مالی پاسارگاد به عنوان حامی کودکان اتیسم تقدیر و تندیس ویژه این مراسم به آنان اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید