دستگیری

جوان گمشده کلاهبردار از آب درآمد

فرد گمشده بین ۱۴ تن از کلاهبرداران شرکت هرمی بوده و شاکی توانست فرزند خود را شناسایی کند

تصویر روز _ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۴ تن از کلاهبرداران یک شرکت هرمی در سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش صدا و سیما، سردار کارآگاه علی، ولی پور گودرزی گفت: در پی وصول خبری مبنی بر فقدان یک جوان ۲۰ ساله در تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات از اقوام درجه یک جوان گمشده دریافتند؛ این جوان چندی پیش از گم شدن، از خانواده خود درخواست مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان داشته است، اما خانواده وی به دلیل کمبود بودجه نتوانستند نیاز وی را برطرف کنند و این جوان از خانه بیرون رفته و بازنگشته است. تا اینکه یک روز پس از آن تلفنی ناشناس با آنان تماس گرفته و گفتند پسرشان در دست آنان گروگان است و در ازای دریافت ۷۰ میلیون تومان وی را آزاد می‌کنند که در ادامه خانواده مبلغ درخواستی را مهیا و به گروگان گیر‌ها واریز کردند، اما باز هم خبری از بازگشت فرزندشان نبود.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان تحقیقات میدانی را آغاز و پس از پیگیری‌های گسترده در سطح شهر تهران موفق شدند سرنخ‌هایی از فرد گمشده شناسایی و مخفیگاه متهمان را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: کارآگاهان پس از ورود به مخفیگاه متهمان و دستگیری آنان دریافتند، فرد فقدانی به همراه ۱۳ تن دیگر در یک مکان در حال فعالیت برای عضوگیری در شرکت‌های هرمی می‌باشند و با سواستفاده از اعتماد شهروندان مبالغی را از آنان دریافت کرده و به آنان قول درآمد میلیادی می‌دادند که کارآگاهان اداره چهارم بلافاصله همه آنان را دستگیر و به اداره چهارم منتقل کردند.

سردار، ولی پور گودرزی گفت: متهمان در بازجویی اولیه با توجه به شواهد موجود صراحتا به اعمال مجرمانه خود اعتراف کردند و گفتند؛ به همراه دوستان خود تیمی در قالب شرکت هرمی تشکیل داده بودیم و با تماس و ترفند‌های جذب به شهروندان پیشنهاد همکاری می‌دادیم و پس از چند جلسه صحبت به آنان وعده درآمد میلیاردی می‌دادیم و با اخذ مبالغی آنان را به دام می‌انداختیم و پولشان را عودت نمی‌دادیم.

وی در پایان با بیان اینکه فرد گمشده بین ۱۴ تن از کلاهبرداران شرکت هرمی بوده و شاکی توانست فرزند خود را شناسایی کند، افزود: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی برای تکمیل پرونده و رسیدگی به شکات در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید