واردات خودرو

ادامه عرضه خودروهای وارداتی

از هفته آینده به‌روزرسانی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی را دستور کار داریم

تصویر روز _ رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به آغاز سومین عرضه خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو گفت: واردات و عرضه خودرو به طور مستمر ادامه خواهد داشت و تا کنون ۶۰۰ خودروی وارداتی تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش صدا و سیما, مهدی ضیغمی در نشستی با خبرنگاران در خصوص آغاز سومین مرحله عرضه خودروی وارداتی اظهار داشت: از هفته آینده به‌روزرسانی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی را دستور کار داریم و عرضه خودروهای وارداتی ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه دولت واردکننده خودرو نیست، اظهار داشت: وظیفه فراهم کردن زیرساخت‌ها، تسهیل شرایط واردات و تامین ارز بر عهده دولت است که بدون مشکل انجام شده و واردات بیش از ۶۰ هزار خودرو تا پایان امسال بستگی به توان شرکت‌ها دارد که از یک میلیارد یورو بودجه تعیین شده، استفاده کنند.

معاون وزیر صمت گفت: به ۳۷ شرکت مجوز واردات داده شد که ۲۰ شرکت اقدام به ثبت سفارش برای واردات خودرو کرده‌اند و ارز برای ۱۵ شرکت تامین شده است، اما کم بودن واردات برعهده وزارت صمت نیست.

ضیغمی با بیان اینکه امسال برنامه جدی برای واردات خودروی برقی داریم، تصریح کرد: برخی شرکت‌ها اقدام به واردات خودروی برقی به جای خودروی بنزینی کرده‌اند که نشان می‌دهد واردات این محصولات با جدیت آغاز شده است و در آبان ماه تا دو هزار خودروی برقی وارد کشور خواهد شد که در گام نخست در اختیار تاکسیرانی‌ها قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: کاتالوگ‌ها را بر روی سایت قرار خواهیم داد تا مردم بتوانند برای خرید خودروهای برقی که تعرفه پایین‌تری دارند و به صرفه تر از خودروی بنزینی است، اقدام کنند.

به گفته رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، پنج شرکت داخلی درخواست واردات خودروی برقی داشتند که مورد تایید قرار گرفتند و مقرر شده تا برخی محصولات چینی و شرکت‌های خارجی دیگر را وارد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید