دلار و طلا

طلا ‌ارزان شد ، دلار گران

قیمت طلا در معاملات به علت افزایش ارزش دلار در نزدیکی پایین‌ترین رقم یک هفته گذشته در نوسان است

اردیبهشت آنلاین ـ قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی به علت افزایش ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، یک دلار و 59 سنت کاهش یافت.

به گزارش فارس بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی به علت افزایش ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در نزدیکی پایین‌ترین رقم یک هفته گذشته در نوسان است.

احتمال بالا ماندن نرخ بهره آمریکا برای مدت طولانی‌تر و نگرانی در مورد اقتصاد چین، ارزش دلار را بالا برده است.

‌هر اونس طلا با یک دلار و 59 سنت کاهش 1924.53 دلار فروخته شد و پنجمین روز متوالی کاهشی را ثبت کرد و به کمترین رقم از 29 آگوست رسید.

ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم 6 ماه گذشته قرار دارد و از تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید طلا کم کرده است. این درحالی است که سوددهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا نزدیک به بالاترین رقم در 25 ماه آگوست قرار دارد.

کریستوفر والر، عضو هیئت مدیره فدرال رزرو روز سه‌شنبه گفت، جدیدترین سری از آمارهای اقتصادی به بانک مرکزی آمریکا فضایی می‌دهد تا ببیند آیا نیاز است که نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد یا خیر‌.

مایکل هیوسون، تحلیلگر ارشد بازار در بازارهای سی‌ام‌سی گفت، «اظهارات والر نشان می‌دهد دیدگاه فدرال رزرو تغییر کرده و آنها نگران خطر انجام بیش از حد این اقدام هستند.»

اکنون بازار قطعا مطمئن است که بانک مرکزی آمریکا در نشست 19 و 20 این بانک نرخ بهره را تغییر نخواهد داد اما هنوز 24 درصد بازار احتمال می‌دهند تا پایان سال باز هم افزایش نرخ بهره داشته باشد.

بالاتر رفتن نرخ بهره و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است، بیشتر می‌کند.

گاردنر می‌گوید: «بسیاری از موضوعات در چند ماه آینده به چگونگی رشد اقتصاد چین بستگی دارد، به‌ویژه تمایل برای خرید جواهرات که حقیقتا با اعتماد مصرف‌کننده ارتباط دارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید