خاندوزی

پول‌های آزاد شده به زودی به ایران می‌رسد

امیدواریم هفته‌های آینده شاهد آزادسازی منابع ایران در کشور‌های مثل کره جنوبی و مانند آن باشیم

اردیبهشت آنلاین ـ سخنگوی اقتصادی دولت از رشد نقدینگی ۲.۱ درصدی در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم هفته‌های آینده شاهد آزادسازی منابع ایران در کشور‌های مثل کره جنوبی و مانند آن باشیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری امروز (۲۳ خرداد ماه) خود با خبرنگاران با ارائه گزارشی از رشد بخش حقیقی اقتصاد اظهار کرد: در ابتدا لازم است اشاره کنم که رشد تولید ازابتدای آغاز به کار این دولت، یک امر نوسانی و کوتاه مدت نبود بلکه بصورت مداوم و پایدار در حال رشد است.

سید احسان خاندوزی ادامه داد: بر اساس گزارش جدید بانک مرکزی از تولید در ۲۴۰۰ بنگاه بزرگ اقتصادی، شاخص کل تولید در فصول بهار، تابستان، پاییز و زمستان ۱۴۰۱ به ترتیب ۳.۱ درصد، ۱۳.۲ درصد، ۹.۵ درصد و ۱۲.۸ درصد بوده است و به طور میانگین این رشد در سال ۱۴۰۱ رشد کارگاه‌های بزرگ صنعتی ۹.۶ درصد بود. از ۲۴ بزرگ صنعتی ۲۳ شاخص نشانگر به حرکت درآمدن بخش صنعت بوده و بیشترین رشد تولید مربوط به صنایع تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم تریلر بوده که رشد این بخش در فصل زمستان ۴۵.۸ درصد و در کل سال ۳۱.۸ درصد بوده است و همچنین صنایع تولید ماشین آلات و تجهیزات سال گذشته بطور میانگین ۱۷.۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: صنایع غذایی کشور سال قبل با چالش مواجه بود که گزارش‌های جدید حاکی از این است که اگرچه در نیمه اول سال قبل صنایع غذایی در بهار ۷.۴ و در تابستان ۵.۴ درصد کاهش را تجربه کرده اند، ولی در نیمه دوم ورق برگشته و در پاییز ۷.۶ و در زمستان ۱۵ درصد رشد مثبت را تجربه کرده است.

خاندوزی اظهار داشت: بانک جهانی نیز در آخرین گزارش‌های خود رشد اقتصادی ایران در پاییز ایران را ۴.۷ درصد اعلام کرده است که البته گزارش‌های داخلی نیز از جمله بانک مرکزی نشان می‌دهد رشد با نفت ۵.۳ و بدون نفت ۴.۵ درصد برای سال ۱۴۰۱ اعلام شده است و گزارش بانک جهانی نیز مهر تاییدی بر روند رو به رشد اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۱ است.

وزیراقتصاد با تاکید بر اینکه مجموع اقدامات دولت سیزدهم ازابتدای آغاز به فعالیت خود، تماما بر تحریک بخش حقیقی اقتصاد و تولید متمرکز بوده است، افزود: قصد ما در دولت افزایش هزینه ویژه خواری و حمایت از بخش مولد و حقیقی اقتصاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید