مسافر فرودگاه

رشد ۱۵ درصدی سفرها در نوروز امسال

امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی سفرهای مردم از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بودیم

اردیبهشت آنلاین _ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی سفرهای مردم از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بودیم.

به گزارش ایرنا، سید عزت‌الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در مورد سفرهای نوروزی گفت: امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی سفرهای مردم از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بودیم.

وی افزود: سال گذشته در مجموع ۵۰ میلیون شب -اقامت ثبت شد که امسال این شاخص به ۵۷.۱ درصد رسید که شامل اقامت های رسمی و همچنین اقامت های غیررسمی و اضطراری است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ظرفیت های زیادی به حوزه اقامتی اضافه کرده ایم و دستگاههای مختلف امکانات اقامتی خود را در اختیار مردم قرار دادند، افزود: با این کار شاهد رشد سفر در بین طبقات پایین دست هستیم که البته هتل های سطح بالا در روزهای اول اشغال می شود و کسانی که از شرایط پایین تری هستند از مراکز اقامتی دیگر استفاده می کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد : مازندران، گیلان و خراسان رضوی به ترتیب سه استان برتر در جذب گردشگران نوروزی بودند و پس از آنها هرمزگان و خوزستان قرار داشتند.

ضرغامی در عین حال با بیان اینکه سفرهای ابتدای سال همچنان ادامه دارد، افزود: آخرین موج سفر از امروز آغاز می شود که همه این موارد را باید جزو سفرها حساب کرد.

وی همچنین گفت که نوروز امسال رکورد ۶ میلیون بازدید از مراکز فرهنگی در تعطیلات نوروزی را داشتیم و حدود ۳۱ میلیارد تومان درآمد حاصله از بازدید از مراکز فرهنگی کسب شد.

وزیر میراث فرهنگی، سیاست این وزارتخانه را افزایش لغو روادید برای جذب گردشگران بیشتر به کشور دانست و گفت: برگزاری تور آشناسازی برای جذب گردشگران از چین و روسیه را در اولویت قرار داده ایم.

ضرغامی خاطر نشان کرد که ۵۰ کشور می توانند در اولویت لغو روادید قرار بگیرند که در این زمینه مذاکرات خود را با وزارت امور خارجه آغاز کرده ایم تا مردم دنیا بیایند و ایران را ببینند.

وی این را هم گفت که باید مقداری حساسیت ها را در حوزه‌های امنیتی و اطلاعاتی، روادید و یا برخی حساسیت ها درباره اینکه لغو روادید حتما دوطرفه باشد، کم کنیم و سهل بگیریم تا زمینه برای بازدید از ایران برای گردشگران فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید