ادارات

تغییر ساعت کاری ادارات و سازمان‌ها

دولت می‌تواند در مورد ساعت کاری کارکنان با توجه به منطقه و جغرافیا، ساعت کاری کارکنان را تغییر دهد.

اردیبهشت آنلاین: مطابق مصوبه مجلس ساعت رسمی کشور دیگر تغییر نمی‌کند، اما دولت می‌تواند در مورد ساعت کاری کارکنان با توجه به منطقه و جغرافیا، ساعت کاری کارکنان را تغییر دهد.

به گزارش صداو سيما؛ سخنگوی دولت در حاشیه نشست هیات دولت گفت: هیات وزیران به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی و ماده واحده قانون نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور، کلیات تغییر ساعات آغاز به کار و پایان ادارات و مشاغل گوناگون را تصویب کرد. جزییات آن پس از بررسی پیشنهادات و نهایی شدن اعلام خواهد شد.

علی بهادری جهرمی همچنین در صفحه مجازی خود نوشت: مطابق مصوبه مجلس، ساعت رسمی کشور دیگر تغییر نمی‌کند، اما در مورد ساعت کاری کارکنان با توجه به منطقه و جغرافیا دولت می‌تواند ساعت کاری کارکنان را تغییر دهد.

وی همچنین افزود: ساعت آغاز به کار ادارات، سازمان‌ها و مراکز تابعه تا پیش‌از آغاز به کار در سال جدید ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است طرح نمایندگان مجلس یازدهم برای لغو تغییر ساعت رسمی کشور، اسفند سال گذشته تصویب شد، اما به دلیل مشخص نبودن زمان اجرای قانون و اختیار دولت در ارتباط با صلاحیت تصمیم‌گیری برای تغییر ساعت، مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت. اما پس از رفع ابهامات این طرح به قانون تبدیل و در اول خرداد ۱۴۰۱ از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید