منوچهر منطقی

گلایه منطقی از ایران خودرو

منطقی: ایران خودرو چهار سال یک بار به پرسنل خود خودرو می‌دهد اما در شرایط فعلی بهتر بود این موضوع به تعویق می‌افتاد

اردیبهشت آنلاین: معاون وزیر صمت گفت: برای سال آینده عرضه خودرو در بورس مطرح نیست و در واقع عرضه خودرو در بورس منتفی است.

به گزارش فارس، منوچهر منطقی در نشست خبری در محل وزارت صمت، اظهار داشت: ایران و روسیه با توجه به اینکه هر دو قبلا تولید کننده ال ۹۰ بوده اند و پنجاه درصد نیز بومی سازی در این محصول انجام داده بودند، بنابراین به زودی نیز تولید مشترک تندر ۹۰ را با هم خواهند داشت.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: بنابراین در پارس خودرو این مدل کامل شده و در فروردین 1402 رونمایی می شود. البته بحث تولید تارا نیز در روسیه مطرح است و در حال انجام مذاکرات هستیم.

منطقی درباره عرضه خودرو در بورس اظهار داشت: ابتدا مجلس این موضوع را منتفی و شورای رقابت نیز بحث حذف عرضه خودرو در بورس را اعلام کرد بنابراین برای سال آینده عرضه خودرو در بورس مطرح نیست و در واقع عرضه خودرو در بورس منتفی است.

* محدوده افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو در سال آینده

وی با بیان اینکه قرعه کشی خودرو نیز حذف شده است، گفت: بنابراین عرضه خودرو از طریق نوبت دهی انجام می شود و اگر نوبت دهی در سال ۱۴۰۲ تکمیل شد بقیه نوبت ها موکول به سال ۱۴۰۳ می شود.

معاون وزیر صمت در مورد عرضه گسترده خودرو و اینکه این خودروها در سال آینده با چه قیمتی به دست مصرف کننده می رسد؟ اظهار داشت: در این طرح خودروها پیش فروش نشده است و اعلام شده متقاضی مبلغی را واریز کند اما بر اساس تصمیمات شورای رقابت احتمالا محدوده افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو در سال آینده بر اساس نوع خودروها متفاوت و بین ۳۰ تا ۷۰ درصد باشد.

* تقاضای سفته‌بازی در بازار خودرو به شدت کاهش خواهد یافت

وی درباره با عرضه خودرو در طرح یکپارچه گفت:‌ اگر فردی قصد انصراف داشته باشد، جریمه نمی‌شود.

منطقی همچنین در رابطه با عرضه انبوه خودرو از طریق این طرح گفت: با عرضه 400 هزار دستگاه خودرو تقاضای سفته‌بازی در بازار خودرو به شدت کاهش خواهد یافت.

معاون وزیر صمت با اشاره به نمایشگاه اتومبیلیتی 2020 روسیه گفت: ‌دراین نمایشگاه 700 میلیون یورو تفاهم‌نامه بین دو طرف ایرانی و روس منعقد شد که تاکنون 50 میلیون آن به قرارداد تبدیل شده است.

منطقی اظهار داشت: واردات بخشی از نیاز بازار خودرو را تأمین خواهد کرد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا 200 هزار دستگاه نیاز بازار از این طریق تأمین خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده برای تولید در سال آینده یک میلیون و 600 هزار خودرو تولید خواهد شد و 200 هزار دستگاه نیز از طریق واردات تأمین می‌شود، بنابراین در مجموع یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو عرضه در سال آینده خواهیم داشت.

معاون وزیر صمت افزود: در سال 1400 شاهد افزایش 30 درصدی عرضه خودرو بودیم و بر این اساس یک میلیون و 260 هزار دستگاه خودرو تولید شد. در سال جاری با احتساب خودروهای تکمیلی‌شده در کف پارکینگ خودروسازان جمع عرضه به بیش از یک میلیون و 400 هزار دستگاه می‌رسد.

منطقی اظهار داشت: امروز در حال حرکت به سمت تقاضای واقعی هستیم و در سال 1403 به عرضه و تقاضای واقعی خواهیم رسید.

* ایران خودرو هر چهار سال یک بار به پرسنل خود خودرو می‌دهد

وی همچنین درباره با عرضه خارج از ضابطه ایران خودرو به ‍پرسنل خود بیان داشت: این خودروساز هر چهار سال یک بار به پرسنل خود خودرو می‌دهد اما در شرایط فعلی که مردم در صف تقاضا قرار دارند، بهتر بود این موضوع به تعویق می‌افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید