ماهی قرمز

از دست فروشان ماهی قرمز نخرید

سازمان دامپزشکی کشور هشدار داد: افراد در هنگام خرید ماهی قرمز از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب خودداری کنند

تصویر روز: مشاور سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه افراد در هنگام خرید ماهی قرمز از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب خودداری کنند، هشدار داد: مردم ماهی قرمز شب عید را از مراکز معتبر خریداری و از خرید دوره‌گردها و دست‌فروشان خودداری کنند.

«امین اسدی» در گفت‌وگو با ایرنا در مورد خرید ماهی قرمز شب عید، گفت: افراد برای خرید و نگه‌داری ماهی قرمز شب عید توصیه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه افراد در هنگام خرید از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب خودداری کنند، اظهار داشت: برای حمل و نقل ماهی قرمز از ظروف یکبار مصرف به منزل استفاده شود.

بنا بر توصیه سازمان دامپزشکی مردم باید از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن خودداری کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: پس از انتقال به منزل نسبت به تعویض آب اقدام و ماهی‌ها به ظروف از قبل آماده شده منتقل شوند، همچنین با توجه به لزوم تعویض آب ماهیان خریداری شده حداقل ۲۴ ساعت قبل از خرید ظرف نگهداری ماهی آماده در صورت استفاده از آب شهری باید در هوای آزاد به منظور کلرزدایی قرار داده شود.

وی توصیه کرد: در پایان نوروز ماهی قرمز در رودخانه‌ها یا نهرها رهاسازی نشود و در محل‌های تعیین شده توسط شهرداری رهاسازی صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید