آلودگی هوا

هشدار بازگشت آلودگی هوا به پایتخت

یزدی مهر از مردم خواست با صرفه جویی در مصرف گاز به پایداری نیرو گاه‌ها کمک کنند چرا که نیروگاه‌ها در صورتی‌که سوخت کافی دریافت نکنند از مدار خارج می‌شوند

اردیبهشت آنلاین: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از بازگشت آلودگی هوا به پایتخت خبر داد و از مردم خواست که در مصرف حامل‌های انرژی و به خصوص گاز صرفه‌جویی کنند.

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره صدور هشدار زرد مدیریت بحران مبنی بر کاهش دما در استان تهران گفت: هم‌اکنون با کاهش دما شاهد افزایش مصرف انرژی در استان تهران هستیم و در همین راستا از همه مردم می‌خواهیم که نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و مدیریت مصرف حامل‌های انرژی را در دستور کار قرار دهند.

یزدی مهر در ادامه از صدور هشدار زرد آلودگی هوا نیز خبر داد و گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از امروز چهارشنبه ۲۱ دی ماه تا روز شنبه ۲۴ دی ماه در بعضی ساعات افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس را خواهیم داشت و توصیه مدیریت بحران کاهش ترددهای غیر ضروری، پرهیز از ورزش در فضای باز و مدیریت منابع آلاینده ثابت و متحرک است.

وی با بیان اینکه مصرف گاز رابطه مستقیمی با کاهش آلودگی هوا دارد گفت: با سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی همواره کارخانه‌های بزرگ و صنایع و حتی نیروگاه‌ها برای جلوگیری از تعطیلی به سمت استفاده از سوخت مایع یعنی گازوئیل و مازوت روی می‌آورند و بر آلودگی هوا نیز افزوده خواهد شد، لذا باید به این موضوع توجه ویژه شود که یکی از راه‌های برون رفت از آلودگی هوا در فصل سرما کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر مصرف بهینه مردم در منابع انرژی افزود: طبق اعلام مسئولان مربوطه در صورت عدم رعایت افزایش پلکانی گاز مشترکان پرمصرف و جریمه این مشترکان اعمال می‌شود و توصیه مدیریت بحران در این خصوص مدیریت و فرهنگ سازی مصرف انرژی است.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل مدیریت بحران استان تهران، وی با اشاره به اینکه طبق گزارشات مصرف‌کنندگان خارج از الگوی مصرف که عمدتاً شامل خانه‌های با متراژ بالا و مجتمع‌های دارای استخر و جکوزی هستند، گفت:‌ این واحدها روزانه معادل مصرف یک ماه مشترکان عادی، گاز مصرف می‌کنند. قطعاً برای این دسته از مشترکان از سوی دستگاه‌های مربوطه جرایمی در نظر گرفته شده، لذا ضروری است که نسبت به این موضوع بازبینی از سوی مصرف کنندگان صورت بگیرد تا نهایت همکاری انجام شود.

یزدی مهر از مردم خواست با صرفه جویی در مصرف گاز به پایداری نیرو گاه‌ها کمک کنند چرا که نیروگاه‌ها در صورتی‌که سوخت کافی دریافت نکنند از مدار خارج می‌شوند و قطعاً اقتصاد کشور تأثیرگذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید