جهرمی

برخورد با ۴۰ کانال تلگرامی نرخ‌ساز

سخنگوی دولت گفت: حل مشکلات معیشتی که به این دولت به ارث رسیده است زمان بر است و ماهانه درحال تسویه بدهی‌های دولت قبل هستیم

اردیبهشت آنلاین: سخنگوی دولت گفت: حل مشکلات معیشتی که به این دولت به ارث رسیده است زمان بر است و ماهانه درحال تسویه بدهی‌های دولت قبل هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، علی بهادری در نشست خبری هفتگی خود علاوه بر تشریح آخرین مصوبات و تصمیمات دولت به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ می‌دهد.سخنگوی دولت در آغاز نشست خبری خود اظهار کرد:آغاز سال نو میلادی رو به هموطنان مسیحی سراسر جهان تبریک می گوییم و آرزو داریم که سالی بدون ظلم و پر از شادی رو در سراسر جهان شاهد باشیم.

او ادامه داد: در سیزدهم دی ماه در سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی هستیم که زشتی تروریست و دولت تروریست را به همه جهانیان نشان داد. این همبستگی تاریخی ملت ایران در تشیع پیکر ایشان پیش روی همه جهانیان قرار دارد انشاالله که بتوانیم در حوزه حکمرانی از ایشان الگو بگیریم.

۴۰ کانال نرخ ساز از سوی وزارت اطلاعات شناسایی شد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره کانال‌های تلگرامی که در مدت اخیر با نرخ‌های غیر واقعی ارز باعث نا آرامی در بازار شده بودند گفت: این موضوع بخشی از جنگ ترکیبی دشمن است که در بعد اقتصادی شکل گرفته است؛ و این کانال‌های تلگرامی نیز همین وظیفه را داشتند و به عنوان نمونه ۴۰ کانال از سوی وزارت اطلاعات شناسایی شد و برخورد با آن‌ها صورت گرفت.

او گفت: این اتفاقات با سفارش مستقیم دشمنان کشور صورت گرفته است و برخی از افراد ماموریت داشتند و هزینه‌های این اعمال از خارج از کشور تامین شده تا بتوانند تاثیر آفرینی منفی را در نرخ ارز انجام دهند؛ که اقدامات خوبی هم از سوی دستگاه‌های نظارتی برای برخورد با آن‌ها صورت گرفته است.

او گفت: ارزی که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده اند ارز تخصیصی در سامانه نیما است. یعنی ارز ناشی از درآمد‌های غیر نفتی ما است نه ارز ترجیحی که درآمد‌های نفتی ما است. نکته دوم آن است که ارزی که تخصیص داده می‌شود. اولیت آن تنها مربوط به کالا‌های اساسی مواد اولیه و ماشین آلات است.

او ادامه داد: قیمت در سامانه نیما همیشه مشخص بوده و تخصیص ارز در این سامانه در ایام گذشته همیشه بیش از تقاضای ارز بوده است یعنی منابع وجود داشته و حتی بعضی اوقات تا ۱۰ برابر تقاضا عرضه در سامانه نیما صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید