امیکرون

علامت اصلی زیرسویه‌های جدید اُمیکرون

یک متخصص بیماریهای عفونی: تنها نشانه بارز گلودرد شدید است و افرادی که با گلودرد شدید بیماری آنها شروع می شود به احتمال زیاد گرفتار زیرسویه‌های جدید امیکرون شده‌اند

اردیبهشت آنلاین: یک متخصص بیماریهای عفونی در تشریح علائم زیرسویه‌های جدید امیکرون، از گلودرد شدید به عنوان بارزترین آنها یاد کرد.

دکتر بهزاد مهدویان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع زیرسویه‌های جدید امیکرون دربسیاری کشورهای جهان، گفت: این زیرسویه‌ها اخیرا در کشور ما هم شناسایی شده‌اند و انتظار داریم ظرف روزها و هفته های آینده درگیری گسترده‌ای را رقم بزنند.

وی افزود: آنچه مسلم است قدرت سرایت این زیرسویه‌ها نسبت به زیرسویه های قبلی امیکرون افزایش یافته و همین امر موجب شیوع گسترده آن در بسیاری کشورها شده است.

مهدویان گفت: در همین راستا افراد حتما باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک اهتمام داشته باشند.

این متخصص بیماری های عفونی در تشریح علائم این زیرسویه‌های جدید، با بیان اینکه افتراق آنها از سایر زیرسویه‌ها و بیماریهایی مانند آنفلوآنزا بسیار دشوار است، گفت: به لحاظ بالینی تفاوت چندانی میان علائم این زیرسویه‌ها با سویه‌های قبلی وجود ندارد و تنها از راه انجام تست می توان آنها را تشخیص داد.

مهدویان گفت: این زیرسویه‌ها نیز مانند قبلی ها، علائمی مشابه سرماخوردگی از جمله بدن درد، سردرد، گرفتگی و آبریزش بینی و… را ایجاد می‌کنند.

وی افزود: در این میان تنها نشانه بارز گلودرد شدید است و افرادی که با گلودرد شدید بیماری آنها شروع می شود به احتمال زیاد گرفتار زیرسویه‌های جدید امیکرون شده‌اند.

این متخصص بیماری های عفونی در خصوص مدت دوره بیماری هم گفت: چنانچه دستگاه تنفسی فوقانی درگیر شود، مدت بیماری حدود سه تا پنج یا نهایتا هفت روز خواهد بود، اما اگر درگیری ریوی ایجاد شده و شدت بیماری بالا باشد به تبع زمان بیشتری بیماری به درازا می‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت توصیه می‌شود افراد مبتلا به ویژه آنها که در منزل خود والدین سالمند یا مبتلایان بیماری زمینه‌ای دارند حتما تا دو هفته پروتکل‌های بهداشتی را در محیط خانه به دقت اجرا کرده و از ماسک استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید