دلار

نرخ واقعی دلار ٤٠ هزار تومان نیست

قیمت ارز تحت تاثیر هیجانات، رفتارهای کاذب سفته‌بازانه در بازار و در فضای مجازی به بیش از ٤٠ هزار تومان رسیده و به لحاظ واقعی چنین قیمتی با واقعیت‌های اقتصادی ایران هم‌خوانی ندارد.

اردیبهشت آنلاین: پژوهشگر اقتصادی با بیان اینکه نرخ واقعی دلار ٤٠ هزار تومان نیست، گفت: قیمت ارز تحت تاثیر هیجانات، رفتارهای کاذب سفته‌بازانه در بازار و در فضای مجازی به بیش از ٤٠ هزار تومان رسیده و به لحاظ واقعی چنین قیمتی با واقعیت‌های اقتصادی ایران هم‌خوانی ندارد.

حمیدرضا جیهانی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به سیاست‌های ارزی اعلام شده توسط رییس جدید بانک مرکزی اظهار کرد: باید نسبت به نرخ‌های جدید ارزی که در چند وقت اخیر در بازار شاهد بودیم توجه جدی صورت گیرد؛ چراکه این نرخ‌ها بر مبنای مؤلفه‌های واقعی اقتصاد ایجاد و تعریف نشده است.

وی افزود: نرخ‌های اعلام شده بیشتر بر پایه هیجاناتی است که در فضای مجازی ایجاد شده و همچنین در قالب دستکاری‌های دلالانی تعیین شده که از خارج کشور خط می‌گیرند.

این پژوهشگر اقتصادی ادامه داد: نرخ ارز ازنظر تراز تجاری، نقدینگی، قدرت برابری خرید و نیز دیگر مدل‌سازی‌های اقتصادی نه‌تنها به عدد بالای ٤٠ هزار تومان نمی‌رسد، بلکه عدد بالای ٣٨ هزار تومان هم برای این ارز گران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید