برداشت پرتقال

شناسنامه دار شدن باغ مرکبات

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از اجرای طرح شناسنامه دار کردن ۱۱۰ هکتار باغ مرکبات در این شهرستان خبر داد

اردیبهشت آنلاین: ۱۱۰ هکتار باغ مرکبات در شهرستان قائم شهر شناسنامه دار می‌شوند.

به گزارش صداوسیما، مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از اجرای طرح شناسنامه دار کردن ۱۱۰ هکتار باغ مرکبات در این شهرستان خبر داد

علی درویش نیا از اجرای طرح شناسنامه دار کردن ۱۱۰ هکتار باغ مرکبات در شهرستان قائم شهر خبر داد و گفت: تاکنون اطلاعات ۱۱۰ هکتار از باغات در سامانه (سَبَک) ثبت و شناسنامه فعالیت و پروانه کسب صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر تصریح کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح شناسنامه دار کردن باغات مرکبات و کیوی، نام باغدار این شهرستان در سامانه ثبت خواهد شد و کد QR در سامانه سماک ثبت می‌شود و این فعالیت با همکاری مراکز جهاد کشاورزی و اتاق اصناف و نظام مهندسی کشاورزی انجام می‌شود.

درویش‌نیا تصریح کرد: اخذ کد شناسه باغات (RQ Code) در تولید و عرضه محصولات باغی از جمله مرکبات و کیوی توسط باغداران زحمتکش ضروری است و برای ادامه فعالیت در بازار و صادرات محصولات صورت می‌گیرد و تمامی باغداران با سطح یک هکتار به بالا با اولویت به مراکز صنفی کشاورزی مراجعه و نسبت به شناسنامه دار کردن باغات اقدام کنند.

وی تاکید کرد: این طرح با هدف ثبت و پایش تولید محصولات و سوی مدیریت در واحد محصولات باغبانی و تمامی مراحل ثبت و صدور شناسنامه در سامانه بهره‌برداران نظام صنفی کشاورزی (سَبَک) انجام می‌گیرد تا بستر مناسبی برای محصولات برای صادرات و حتی تنظیم بازار داخلی ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید