صرافی

فروش حضوری ارز از شنبه متوقف می شود

از روز شنبه عملیاتی افرادی که می خواهند ارز خریداری کنند به جای مراجعه فیزیکی به صرافی ها و ایجاد صف، از طریق سامانه برخطی که راه اندازی شده، اقدام به خرید خواهند کرد

اردیبهشت آنلاین: رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه در سامانه نیما تاکنون ۶۷ درصد ارز بیشتری معامله شده، گفت: کار مهمی که از شنبه عملیاتی می شود این است که افرادی که می خواهند ارز خریداری کنند به جای مراجعه فیزیکی به صرافی‌ها و ایجاد صف، از طریق سامانه برخطی که راه اندازی شده، اقدام به خرید خواهند کرد.

علی صالح آبادی با بیان اینکه تقاضای فعالان بخش خصوصی از ما این است که با توجه به حباب قیمت سکه، طلای آب‌شده ارائه شده و به سکه تبدیل و در بازار عرضه شود، افزود: با توجه به این تقاضا کارگروه ویژه ای در بانک مرکزی تشکیل شد تا طلای آب شده به سکه تبدیل شود.

وی ادامه داد: این کار تحت نظارت بانک مرکزی و توسط بخش خصوصی می تواند انجام شود. موضوع دوم در زمینه سکه، عرضه گواهی سکه بانک مرکزی از هفته آینده است که به قیمت روز و با سررسید ۶ ماهه عرضه می شود و در سررسید نیز به قیمت روز باز خرید خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این اوراق جدید، ابزار جدیدی خواهد بود، گفت:این اوراق به اشخاص حقیقی فروخته خواهد شد در تعادل در بازار ایجاد می کند.به گزارش اردیبهشت آنلاین به نقل از ایرنا، رییس کل بانک مرکزی افزود: در بازار ارز آنچه اهمیت دارد تعادل در این بازار است و برای این منظور عرضه ارزهای پرمصرف و پرطرفدار و مورد اقبال بخش خصوصی در سامانه نیما تداوم خواهد داشت و بیشتر خواهد شد.

روش جدید فروش ارز از شنبه

وی افزود: کار دیگری که از شنبه عملیاتی می شود این است که افرادی که می خواهند ارز خریداری کنند به جای مراجعه فیزیکی به صرافی ها و ایجاد صف، از طریق سامانه برخطی که راه اندازی شده، اقدام به خرید خواهند کرد.

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه این سامانه از شنبه عملیاتی می شود، گفت: خریداران ارز در خواست های خود را به صورت برخط به صرافی مد نظر ارسال کرده و بعد از احراز هویت برای تحویل ارز به صرافی مراجعه می کنند و در این مورد سهولت دسترسی در اولویت بوده است.

وی ادامه داد: صادرکنندگان از بازار متشکل ارزی استقبال خوبی دارند به صورت توافقی ارزهای زیادی را در بازار عرضه می کنند و این عرضه ها تداوم خواهند داشت. هیچ مشکلی برای در تامین اسکناس و حواله ارزی نداریم و این تعادل را در بازار ایجاد خواهد کرد.

وی به جلسه روز گذشته با معاون اول رییس جمهوری و وزاری اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: در این جلسه، موضوع مالیات بر سود سپرده اشخاص حقوقی در بانک ها مطرح شد و با توجه به اینکه لایحه آن به مجلس ارسال شده، مقرر شد با پیگیری مالیات بر سود سپرده اشخاص حقوقی از بودجه ۱۴۰۱ حذف شود زیرا اثری بر درآمد دولت در سال جاری ندارد. با این کار دغدغه فعالان بخش حقوقی در خصوص سپرده های بانکی مرتفع می شود.

رییس کل بانک مرکزی افزود: چه در سامانه نیما و چه در سامانه برخط صرافی ها بانک مرکزی نظارت کامل دارد و به صورت دقیق معاملات را رصد می کند. آنچه مهم است اینکه تقاضای واقعی در بازار را تامین کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید