محبی - نماینده سبزوار
نماینده سبزوار در مجلس:

واتساپ و اینستاگرام رفع فیلتر نخواهد شد

صریحاً می‌گویم که قطعاً حاکمیت، واتس‌اپ و اینستاگرام را رفع فیلتر نخواهد کرد، چون پلتفرم‌های آن‌ها، تحت نظارت دشمنان کشور است و نمی‌توانیم افراد متخلف را تعقیب کنیم

اردیبهشت آنلاین: بیش از یک ماه از شروع اعتراضات مردم در بسیاری از نقاط کشور می‌گذرد. اتفاقات عجیبی تاکنون افتاده است؛ از جمله اینکه باقی‌مانده شبکه‌های اجتماعی هم فیلتر شدند؛ افراد مختلفی ممنوع‌الفعالیت شدند و ظاهراً عقلانیتی برای موارد این‌چنینی وجود ندارد.

سایت رویداد 24 درباره شرایط موجود کشور با بهروز محبی نماینده سبزوار گفت‌وگو انجام داده است. او به رویداد ۲۴ گفت: از آن‌جایی که این افراد (چهره‌های مشهور) به واسطه توانمندی که دارند، دارای طرفدارانی در سطح جامعه هستند، بندهِ نماینده توقع دارم این افراد، حرف‌های نادرست و دروغی را به زبان نیاورند.

او می‌گوید: تا زمانی که در کشور، هر دروغی تاوانی نداشته باشد، یقیناً ما دچار مشکلاتی خواهیم بود. اخلاقاً هم درست نیست یک گزاره نادرستی که اثبات نشده است را بیاییم مطرح کنیم. به هر حال، حادثه‌ای در کشور پیش آمده که این موضوع، منجر به اعتراضاتی شده و همه ما می‌دانیم این اتفاقات بهانه است و بسیاری از مخالفان حاکمیت جمهوری اسلامی به میدان آمده‌اند تا از این ابزار استفاده و انتقام خود را از نظام بگیرند.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: برخی واقعاً اعتراض دارند و در شرایط ابهامی که به وجود آمده، موضوع برایشان حل نشده است و این ابهام را گاهی به صورت اعتراض نشان می‌دهند. قطعاً توقعی که ما از چهره‌های معروف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اقتصادی و اجتماعی داریم این است که دقت بیشتری روی اظهارات خودشان داشته باشند. گاهی یک سخن نادرست که توسط آن‌ها مطرح می‌شود، باعث حوادثی در کشور می‌شود که بعضی از آن‌ها جبران‌ناپذیر است؛ ده‌ها کشته‌ای که روی دست ما مانده شاید نتیجه این مسئله است.

در ترکیه اگر کسی دروغ بگوید، سه سال زندان دارد!

محبی می‌گوید: اگر کسی جمله‌ای را می‌گوید که مستند نیست، قطعاً از نظر قانونی باید با او برخورد شود. فرد باید نسبت به اظهاراتی که داشته پاسخگو باشد، کمااینکه در بسیاری از کشور‌ها مثل ترکیه، قانونی دارند که اگر رسانه‌ای جمله دروغی را منتشر کند، مسئول آن جمله باید یک تا سه سال از عمر خود را در زندان بگذراند. از این‌رو، مجلس هم در آینده به این موضوع ورود پیدا خواهد تا تاوان دروغ در کشور را بالا ببرد. در این رابطه، در کار ما تردیدی نکنید، زیرا اگر مجلس و دولت، تاوان دروغ، حرف‌های نادرست و بی‌سند را بالا نبرند، کوتاهی کرده و برای همین ما به موضوع ورود هم داشته‌ایم و پیش‌طرح آن هم آماده شده است.

نماینده سبزوار می‌گوید: بار‌ها تکرار کردم، حتی اگر حاکمیت، نادرست و دروغ بخواهد موضوعی را جلوه دهد، ما نمایندگان وظیفه داریم مقابل آن بایستیم. از طرفی، اگر جایی با فردی، برخورد خشونت‌آمیزی شده، یعنی فرد، مسالمت‌آمیز اعتراض کرده، اما برخورد با او توام با خشونت بوده، آن‌جا هم برخورد خواهیم کرد.

سلبریتی‌ها تحت فشار بودند که با معترضان همراه شوند

وی می‌گوید: اطلاعات دقیقی دارم که بسیاری از سلبریتی‌ها، پس از ناآرامی‌هایی که شکل گرفت، تحت فشار بودند که با معترضان همراه شوند و گاهی حتی به مطلبی هم که می‌گفتند، اعتقادی نداشتند. از طرفی هم، اگر روی به عذرخواهی می‌آوردند برایشان بدتر می‌شد، چون بدنه طرفداران خود را از دست می‌دادند. برخی از سلبریتی‌ها، مغلوب فضای به وجود آمده شدند، یعنی حرفی را زدند و بعد به این رسیدند که این‌طوری نبوده است.

محبی می‌گوید: بعضی‌ها شخصاً ورود داشتند و تحقیق کردند تا ببینند کشته‌هایی که گفته می‌شود در صحنه اعتراض جان‌شان را از دست دادند، موضوع‌شان چه بوده است. این افراد وقتی جلو رفتند متوجه شدند اظهاراتی که توسط برخی شخصیت‌ها مطرح شده، واقعیت ندارد. حال اینکه پرسیده می‌شود باید این افراد سرشناس را حذف کرد یا نه؟ باید بگویم براساس قانون آن‌ها باید پاسخگوی اظهارات و عملکرد خود باشند. به نظرم حاکمیت تساهل و رأفت داشته باشد، بهتر است. یعنی باید با گذشت به مسئله نگاه کند، اما کسی که وارد اغتشاش شده و تخریب کرده یا گزاره‌ای را گفته که برای قاضی مسجل است این حرف، تاثیر منفی و جدی را بر جای گذاشته است، قطعاً باید پاسخگوی رفتار خود باشد.

واتساپ و اینستاگرام رفع فیلتر نخواهد شد

این چهره اصولگرا در واکنش به اینکه بحث گفت‌وگو جهت آرام‌کردن فضای ملتهب کشور که چندی پیش مطرح شده است، چگونه با فیلتر گسترده شبکه‌ای اجتماعی، شدنی است؟ گفت: به شما صریحاً می‌گویم که قطعاً حاکمیت، واتس‌اپ و اینستاگرام را رفع فیلتر نخواهد کرد، چون پلتفرم‌های آن‌ها، تحت نظارت دشمنان کشور است و نمی‌توانیم افراد متخلف را تعقیب کنیم. حال باید شبکه‌های اجتماعی داخلی را تقویت کنیم. ان‌شاءالله مردم به روبیکا اقبال نشان خواهند داد، چون امنیت کشور مطرح است. روبیکا از مرز ۱۵ میلیون نصب‌کننده هم عبور کرده و از طرفی، پلتفرم‌های ایتا و سروش را هم داریم. با این وجود، بستر گفت‌وگو در شبکه‌های اجتماعی برای همگان مهیا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید