لوفت هانزا

خلبانان لوفت‌هانزا اعتصاب می کنند

انجمن خلبانان هواپیمایی آلمان به همراه خلبانان شرکت هواپیمایی آلمانی یورووینگ که یکی از شرکت‌های تابعه لوفت‌هانزا است، از دوشنبه ۱۷ اکتبر دوباره اعتصاب اعتراضی برگزار خواهند کرد

اردیبهشت آنلاین: اتحادیه خلبانان خطوط هوایی آلمان اعتصاب سه روزه خود را از روز دوشنبه اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، انجمن خلبانان هواپیمایی آلمان و مهندسان پرواز به همراه خلبانان شرکت هواپیمایی آلمانی یورووینگ که یکی از شرکت‌های تابعه لوفت‌هانزا است، از دوشنبه ۱۷ اکتبر دوباره اعتصاب اعتراضی برگزار خواهند کرد.

خلبانان معترض با انتشار بیانیه‌ای گفتند: پیشنهاد جدید یورووینگز برای یک قرارداد جمعی عمومی برای کارکنان خلبان در روز پنجشنبه کافی نیست. بنابراین مذاکرات شکست خورده است و از ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲ در ساعت ۰۰:۰۰ [22:00 GMT تا ۱۹ اکتبر ساعت ۲۳:۵۹ اعتصاب خود را آغاز می‌کنند.

این اتحادیه شغلی با ابراز تأسف از محدودیت‌ها و پیامدهای قابل توجهی که ممکن است اعتصاب برای مسافران ایجاد کند، ابراز امیدواری کرد که مدیریت یورووینگز در اسرع وقت برای حل مناقشه با آنها تماس بگیرد.

«مارسل گرولز»، از اعضای اتحادیه خلبانان گفت: «ما هنوز برای گفتگو آماده هستیم. آنچه اکنون به آن نیاز داریم پیشرفت در این است که چگونه می‌توان بار کاری خلبانان را به شیوه‌ای پایدار تنظیم کرد.»

پیش بینی شده که با آغاز اعتصاب خلبانان در آلمان، حدود ۳۰ هزار مسافر شرکت هواپیمایی یورووینگز تحت تأثیر قرار گیرند. خواسته اصلی خلبانان کاهش بار کاری افراد شاغل از جمله محدود کردن حداکثر ساعات پرواز و افزایش دوره استراحت است.

پیش از این نیز اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان در اعتراض به پایین بودن دستمزدهای خود دست به اعتصاب زده بودند. در آن زمان هم معترضان خواستار افزایش ۲.۳ درصدی دستمزد و افزایش ۶۰۰ یورویی پاداش‌های خود در این دور از اعتصاب‌ها در آلمان شده بودند و این اعتصاب‌ها به برنامه حمل و نقل روزانه قطارها در آلمان آسیب جدی وارد کرد.

این اعتصاب‌ها پس از آن در دستور کار قرار گرفت که مذاکرات بر سر حقوق، به خصوص درباره افزایش دستمزدها به بن بست رسید و دستمزدها افزایش پیدا نکرد.

این نخستین بار نیست که افراد شاغل در آلمان اعلام اعتصاب سراسری می‌کنند. چند ماه پیش از این نیز در بسیاری ایالات آلمان اعتصاب‌هایی در بخش حمل و نقل عمومی در اعتراض به دستمزدها برگزار شد و این اعتصاب‌ها به اختلال در حرکت قطارها و برنامه‌های حمل و نقل آلمان منجر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید