ایساکو با برنامههای در دست انجام همچنان کیفیت ارایه خدمات را به شکل مستمر بهبود بخشیده و در مسیر افزایش رضایت مشتریان گام بردارد
اردیبهشت آنلاین: مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو)، در نشست با رسانهها، به تشریح تازهترین دستاوردهای این شرکت در زمینه ارایه خدمات به مشتریان پرداخت.
مدیرعامل ایساکو در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه های جمعی، ضمن تشریح چگونگی کسب رتبه نخست خدمات پس از فروش توسط این شرکت گفت: طی مدت ۱۳ سال مقام اول خدمات پس از فروش را داشتیم، اما امسال برای نخستین بار توانستیم با کسب امتیاز ۸۵.۹۲ رتبه یک خدمات پس از فروش را به دست آوریم.
بابک سلاجقه، افزود: کسب رتبه یک خدمات پس از فروش توسط ایساکو حاصل تلاش، برنامه ریزی و کار گروهی برای جاری کردن تفکر علمی در ارایه این خدمات و افزایش رضایت مشتریان بوده است.
وی با بیان این که نحوه خدماتدهی تمامی شرکت های ارایه دهنده خدمات پساز فروش از سوی وزارت صمت و ایساکو ارزیابی می شود، گفت: طی سال های گذشته هیچ شرکتی سه ستاره برای ارایه خدمات پس از فروش را دریافت نکرده بود، اما طی هشت ماهه اخیر با رویکردهای مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، موفق شدیم شرکت ایساکو را با کسب سه ستاره کیفی به رتبه اول خدمات پس از فروش برسانیم که البته با کسب این رتبه مسوولیت ما برای حفظ این جایگاه بیش تر شده است.
سلاجقه با بیان این که طی سال های اخیر تحریم های ظالمانه و شیوع کرونا بیش از پیش صنعت خودرو را تحتتاثیر قرار داد و موانع زیادی در مسیر ارایه خدمات پس از فروش ایجاد کرد، گفت: این مجموعه با تلاشی صد چندان کوشید از طریق داخلیسازی قطعات خودرو، خودکفایی در تولید ابزار مخصوص، تامین قطعات از منابع داخلی و در سایه حمایتهای مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و تلاش مضاعف نمایندگیهای مجاز رضایت مشتریان ایرانخودرو را از خدمات پس از فروش تا سطح کسب رتبه یک ارتقا دهد.
مدیرعامل ایساکو افزود: در راستای طرح تحول کیفیت نیز در سطح گروه صنعتی ایرانخودرو اقدامات مهمی شکل گرفته و شرکت ایساکو نیز همراستا با این حرکت جهادی، با انگیزهتر از همیشه به افقی روشنتر میاندیشد و این دستاورد، آغاز راه خدمتی متفاوت و نوین به هموطنان است.
وی اظهار امیدواری کرد، ایساکو با برنامههای در دست انجام همچنان کیفیت ارایه خدمات را به شکل مستمر بهبود بخشیده و در مسیر افزایش رضایت مشتریان گام بردارد.
مدیر عامل ایساکو رویکرد جدید این شرکت را استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای ارایه خدمات پس از فروش قلمداد کرد و افزود: افزایش توانمندی پرسنل و استفاده از ظرفیت های خالی ایساکو، راه اندازی شماره گویای ۰۹۶۴۴۰، ارتباط مستقیم با مشتریان و پایش مداوم نحوه برخورد نمایندگی ها با مشتریان از عوامل موثر در کسب این رتبه و بهبود کیفیت خدمات رسانی بوده است.
وی با بیان این که طی چند سال گذشته وضعیت ارتباط نمایندگی های خدمات پس از فروش ایرانخودرو با مردم بهبود یافته است و خود را مکلف به ارایه خدمات بهتر به مردم می دانیم، در مورد برخورد با قطعات تقلبی در شبکه خدمات پس از فروش افزود: از ابتدای امسال در جلساتی که برگزار شد وزیر صمت درخصوص برخورد با قطعات بی کیفیت و قاچاق تاکید داشتند و اکنون کیفیت قطعات به صورت هفتگی پایش می شود و رصد فروشگاه ها افزایش یافته و تا ۲۵ فروشگاه لغو امتیاز و ۷۵ فروشگاه اضافه شده است.
سلاجقه افزود: با اتصال سیستم اصالت کالای ایساکو به سامانه جامع وزارت صمت امکان ردیابی قطعات در سطح انبارها و عرضه وجود دارد و امکان ردیابی قطعات با استفاده از سیستم QR Code نیز وجود دارد.
وی در مورد تاثیر واردات خودرو بر ارایه خدمات پس از فروش ایساکو نیز، گفت: اگر واردات خودرو توسط سازمانها، ارگانها و اشخاص حقیقی صورت گیرد ما مسوولیتی نداریم، اما اگر قرار بر واردات خودرو توسط ایران خودرو باشد از قبل تمهیدات لازم برای آموزش نمایندگی ها و تامین قطعات اندیشیده می شود.
سلاجقه ساماندهی امدادخودروهای متفرقه را کاری دشوار دانست و افزود: مخالفت با فعالیت بخش خصوصی در شبکه خدمات پس از فروش کار ساده ای نیست، اما سیاست ما آن است که بتوان با آموزش امداد خودروهای متفرقه خدمات پس از فروش را در چارچوب علمی و جدیدی ارایه و آن ها را با خود همراه کنیم.
مدیر عامل ایساکو با بیان این که بر اساس گزارش مدیریت ارتباط با مشتریان ایران خودرو، ۷۵ درصد شکایات مشتریان به دلیل تاخیر ناشی از درخواست تامین قطعات بوده است، گفت: اکنون به صورت هوشمند قطعات مورد نیاز نمایندگی ها بررسی و بسته ای برای تامین این قطعات تخصیص می دهیم تا از تاخیر در تامین این گونه قطعات جلوگیری شود و بر اساس تازه ترین آمارها اکنون میزان نارضایتی حاصل از این شیوه تامین قطعه از ۷۵ به ۲۵ درصد کاهش یافته است.
دیدگاهتان را بنویسید