مدرسه
رئیس ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش:

محدوده‌بندی جغرافیایی مدارس جدید می‌شود

اردیبهشت آنلاین: رئیس ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشترین فراوانی مشکلات مردم در فصل ثبت‌نام مدارس، دریافت پول است.

به گزارش اردیبهشت آنلاین به نقل از  تسنیم؛ مجتبی هاشمی رئیس ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ثبت‌نام یک امر بین بخشی در آموزش و پرورش است و مشخص می‌کند چند کلاس در سطح کشور داریم و در حوزه نیروی انسانی چه وضعیتی برای سال تحصیلی جدید خواهیم داشت.

وی افزود: تا به امروز 13 میلیون و 936 هزار و 434 دانش‌آموز یعنی 86.9 درصد ثبت‌نام قطعی شده‌اند و برای امسال 16 میلیون دانش‌آموز را در سطح کشور پیش‌بینی می‌کنیم. در پایه اول ابتدایی 88 درصد دانش‌آموزان، پایه هفتم 84 درصد و پایه دهم به دلیل اینکه هدایت تحصیلی وجود دارد 36 درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش درباره دریافت وجه از والدین در مدارس دولتی عادی، تحمیل کلاس‌های فوق‌برنامه به خانواده‌ها و شهریه بالای مدارس غیردولتی و کاستن از این چالش‌ها مطرح کرد: امسال تلاش کردیم نظارت را به صورت ویژه دنبال کنیم و برای سال آینده می‌توانیم دستورالعمل پایدار ثبت‌نام را ارائه دهیم؛ تا به امروز 76 هزار و 562 مدرسه را در سطح کشور مورد بازدید قرار دادیم و تلاش این است امسال 100 درصد مدارس نظارت شوند.

هاشمی متذکر شد: در بازدیدهایی که از روند ثبت‌نام مدارس داشتیم بیشترین فراوانی مشکلات مردم مربوط به دریافت وجه هنگام ثبت‌نام در مدارس بود که 11 درصد مراجعات به ستادهای ثبت‌نام را شامل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید