سایت «الکسا» بازنشسته می شود

الکسا با انتشار اطلاعیه رسمی اعلام کرد: پس از دو دهه فعالیت ، تصمیم دشواری گرفتیم که Alexa.com را بازنشسته کنیم

اردیبهشت آنلاین: (حمید طلیمی) «الکسا» (Alexa) مشهورترین سایت آنالیزکننده وب سایت بزودی فعالیت خود را متوقف می کند.

الکسا با انتشار اطلاعیه رسمی اعلام کرد: پس از دو دهه فعالیت ، تصمیم دشواری گرفتیم که Alexa.com را در تاریخ 1 می 2022 (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) بازنشسته کنیم.

در این اطلاعیه بدون اشاره به دلایل اتخاذ این قدام آمده است: مجبور به اتخاذ این تصمیم شده است و ارائه سرویس به کاربران طی ۲۵ سال گذشته برایش یک افتخار محسوب می شود.

خبرگزاری ایرنا نیز با انتشار مطلبی در این خصوص اعلام کرد: در طول سال‌ها اتهامات زیادی درخصوص امکان فریب دادن این وب‌سایت برای بالابردن رتبه سایت‌ها مطرح شده است. اما الکسا همواره محبوب‌ترین و مشهورترین نام در دنیای رتبه بندی وب‌سایت‌های اینترنتی باقی ماند.

تا روز تعطیلی وب‌سایت Alexa.com کاربرانی که خدمات پولی آن را دریافت می‌کنند، امکان استخراج اطلاعات و حذف حساب کاربری خود را دارند.

سایت های جایگزین

در حال حاضر چند وب سایت جایگزین مانند SimilarWeb ،Tranco و ComScore برای رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارند.

درباره الکسا (Alexa)

سایت الکسا (Alexa) در سال ۱۹۹۶ به عنوان سایت آنالیزکننده ترافیک وب‌سایت‌ها آغاز بکار کرد. مدتی پس از شروع فعالیت رسمی ، موضوع رتبه‌بندی سایت توسط الکسا در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفت . این موضوع باعث شد الکسا به عنوان یک مرجع معتبر در این حوزه مورد استناد قرار گرید. سه سال پس از آغاز فعالیت، این مجموعه به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار به آمازون فروخته شد.

پس از توسعه فعالیت سایت های مختلف خبری ، فروشگاهی ، خدماتی و … در کشورمان ، الکسا در ایران نیز به سرعت شناخته شد و مورد توجه قرار گرفت.

الکسا با استفاده از داده‌های ترافیکی، میلیون‌ها سایت را رتبه ‌بندی کرده و یک لیست از محبوب ترین سایت‌های موجود در اینترنت ایجاد می‌کند که به این رتبه ها alexa rank یا رتبه الکسا گفته می شود. رتبه سایت در الکسا، بیانگر وضعیت سایت در مقایسه با سایت‌های دیگر است.

بر اساس گزارش های منتشر شده «الکسا» وضعیت ترافیک بیش از ۳۰ میلیون وب ‌سایت را در نقاط مختلف جهان بررسی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید