هما اعلام کرد: پس از فرود هواپیما در فرودگاه تبریز، مسافران به سالن ترانزیت منتقل شدند
اردیبهشت آنلاین _ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: روز گذشته در پی بروز نقص فنی در پرواز شماره ۷۱۸ این شرکت در هواپیمای مسیر استانبول به تهران، خلبان تصمیم گرفت در نزدیکترین فرودگاه یعنی شهید مدنی تبریز به زمین بنشیند.
به گزارش تسینم، هما اعلام کرد: پس از فرود هواپیما در فرودگاه تبریز، مسافران به سالن ترانزیت منتقل شدند و در این مدت پذیرایی از مسافران صورت گرفت.
همچنین 30 نفر از مسافران درخواست انصراف از ادامه مسیر دادند که این امر موجب تاخیر اجتناب ناپذیر به منظور چک مجدد بار مسافران و تخلیه بار آنها گردید و با توجه به اخذ تاییدیههای لازم، مجددا هواپیما برای ادامه مسیر از تبریز به سمت تهران آماده شد که بعد از برخاستن، خلبان بار دیگر تصمیم گرفت برای انجام پرواز ایمن، به تبریز مراجعت کند.
بر اساس این اطلاعیه، به منظور انتقال مسافران، هواپیمای پشتیبان از تهران به تبریز اعزام شد و مسافران توانستند برای عزیمت به هتل در تبریز یا بازگشت به تهران با پرواز پشتیبان به فرودگاه مراجعت کنند.
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) همچنین ضمن عذرخواهی از مسافران اعلام کرد تمام اقدامات انجام شده برای انجام پرواز ایمن و در جهت حفظ صحت و سلامت کامل مسافران بوده است.
گفتنی است روز گذشته هواپیمای A 300 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به شماره پرواز 718 با 215 مسافر در مسیر استانبول به فرودگاه امام خمینی تهران به دلیل نقص فنی ساعت 16 مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز شد.
به گفته مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی، این فرود اضطراری به علت دیده شدن دود در کابین خلبان انجام شد و بعد از 5 ساعت انتظار بالاخره ساعت 21 بعد از انجام بازرسی کارشناسان و رفع نقص، هواپیما آماده پرواز و فرود در فرودگاه امام خمینی تهران شد.
دیدگاهتان را بنویسید