آلودگی هوا

هوای پایتخت برای همه گروه‌ها ناسالم شد

شاخص کیفیت هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۱۱۵ قرار داشت و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود

اردیبهشت آنلاین ـ بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای شهر تهران بر روی عدد ۱۷۶ و هوا در وضع ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد و در چند نقطه پایتخت شرایط قرمز و بنفش است.

به گزارش صدا و سیما ، بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران امروز دوشنبه ۱۱ تیر روی عدد ۱۷۶ قرار گرفته و هوا برای همه گروه‌ها ناسالم است. در این شرایط افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و دیگر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شاخص کیفیت هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۱۱۵ قرار داشت و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

از ابتدای امسال تا امروز تهرانی‌ها، پنج روز هوای پاک، ۸۴ روز هوای سالم، ۱۴ روز هوای ناسالم برای گروه هایحساس و یک روز هم هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی استنشاق کردند.

بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، هوا در هشت نقطه پایتخت از جمله پیروزی منطقه (۱۳)، سوهانک منطقه (۱)، دانشگاه شهید بهشتی منطقه (۱)، گلبرگ منطقه (۸)، شهرک چشمه منطقه (۲۲)، ژئوفیزیک منطقه (۶)، پونک منطقه (۵)، میدان فتح منطقه (۹) در وضع بنفش و شادآباد منطقه (۱۸) و شهرداری منطقه (۲۱) در وضع قرمز (ناسالم برای همه افراد) قرار دارد و سایر مناطق در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید