میزان مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود را پرداخت نمایند

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، مالیات اﻧﻮاع ﺧﻮدروی ﺳﻮاری و واﻧﺖ دو اﺗﺎق(کابین) دارای ﺷﻤﺎره اﻧﺘﻈﺎمی شخصی در اﺧﺘﯿﺎر ﻣالکان اﻋﻢ از اﺷﺨﺎص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد ریال است، نسبت به مازاد این مبلغ مشمول مالیات سالانه یک درصد می شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، مالیات اﻧﻮاع ﺧﻮدروی ﺳﻮاری و واﻧﺖ دو اﺗﺎق(کابین) دارای ﺷﻤﺎره اﻧﺘﻈﺎمی شخصی در اﺧﺘﯿﺎر ﻣالکان اﻋﻢ از اﺷﺨﺎص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد ریال است، نسبت به مازاد این مبلغ مشمول مالیات سالانه یک درصد می شوند.

همچنین ماخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو بر مبنای ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می شود.

سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکلفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۳ پرداخت نمایند و در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده ۱۹۰ قانون مالیات های مستقیم می باشند.

ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده است، قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال، شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید