حقوق زنان سینماگر برای شهید رئیسی مهم بود

احترام به حقوق زنان هنرمند و سینماگر، برای شهید رئیسی بسیار مهم بود

اردیبهشت آنلاین ـ کارگردان سینما گفت: احترام به حقوق زنان هنرمند و سینماگر، برای شهید رئیسی بسیار مهم بود، اگر چه نسبت به نقش چهره‌های هنری و عملکرد آنها در جامعه نقد داشت، اما همان را هم خیلی محترمانه و منصفانه بیان می‌کرد.

انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما درباره شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و تعامل او با هنرمندان به ایرنا گفت: ایشان در جمع هنری خیلی مهربانانه حرفها را گوش می کردند، ملاحظه هرچیزی را می‌کردند. آیت الله رئیسی برای شنیدن مشکلات گوش شنوا داشت، اتفاقا مسائل را با جدیت پیگیری می‌کرد. اگر چه درباره نقش سلبریتی‌ها و عملکرد آنها در جامعه نقد داشتند، اما همین نقد را خیلی محترمانه و منصفانه بیان می‌کردند.

وی ادامه داد: اعضای ‌خانه‌سینما گلایه می‌کردند که سلبریتی ها وضعیت خوبی ندارند و نباید مالیات بدهند. آقای رئیسی می‌گفتند « از کسانی که وضعیت خوبی ندارند و درآمدشان خوب نیست، مالیات گرفته نمی‌شود اما کسانی که درآمد خوب دارند، موظف هستند که مالیات بدهند. برخورد ایشان منطقی بود؛ وقتی یک سلبریتی پنج بادیگارد دارد، باید مالیات بدهد.

شهید رئیسی قول داد و مشکل هنرمندان پیشکسوت را حل کرد

عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت، درباره مشکلی که این مجموعه با آن مواجه شده بود گفت: موسسه ۲۰ میلیارد تومان پول احتیاج داشت و به رغم اینکه کار اداری آن طول می‌کشید اما چون آقای رئیسی قول داده بودند به سرعت این مشکل، حل شد. اگر پیش شخص دیگری این مساله مطرح می‌شد حتما به فراموشی سپری می‌شد و در رویه اداری گم می‌شد.

کارگردان فیلم شب بخیر فرمانده ادامه داد: یکی از اتفاقات خوشحال کننده برای موسسه همین بود؛ چراکه تلاشی که داشتند نتیجه داد و آقای رئیسی نیز تا آخرین لحظه پای این کار ایستادند. با همه مسائل این کار را انجام دادند و مشکلات زیادی در زندگی هنرمندان و پیشکوستان حل شد. امسال با پولی که ایشان تزریق کردند، عیدی آبرومندی تقدیم پیشکسوتان شد.

احترام ویژه شهید رئیسی به بانوان در جلسات

این کارگردان درباره تعامل آیت‌الله رئیسی با هنرمندان و نوع برخورد با زنان سینماگر و هنرمند گفت: احترام به حقوق زن مساله‌ای بود که برای ایشان بسیار مهم بود. شهید رئیسی برای خانم ها احترام زیادی قائل بود، بارها دیده بودم در یک جمع بیش از آقایان، به بانوان احترام می‌گذاشت چراکه انسان مومن به دین و بسیار فرهنگی بود.

کارگردان فیلم دست ناپیدا درباره صفت خادم‌الرضا بودن ایشان توضیح داد: ایشان خادم امام رضا بود و امام رضا(ع) هم جدای از جایگاه امامت، شخصیت فرهنگ‌ساز داشتند. وقتی افرادی با دین‌های دیگر و از کشورهای دیگر با ایشان بحث می‌کردند، اول از همه می‌گفتند اصلا فکر نکنید من مسلمانم؛ شما راحت صحبت کنید.

حقوق زنان سینماگر برای شهید رئیسی مهم بود/ چهره‌ها را منصفانه نقد می‌کرد

خوبی‌های رئیسی بعد از شهادتش آشکارتر شد

شاه‌حسینی تشریح کرد: امام رضا (ع) به حدی بینش گسترده‌ای داشتند که با آن‌که در نهایت پاسخ همه را با علم و آگاهی خود می‌دادند اما باز هم در انتها همه اذعان می‌کردند که او یک فرد مسلمان است. آقای رئیسی هم انسانی فرهنگی بود و چیزی که می‌گفت را انجام می‌داد.

این کارگردان با اشاره به آنکه ایشان «مرد خدا» بود، گفت: با اینکه وقتی کسی از دنیا می‌رود همه خوبی‌های او را می‌گویند و بدی‌ها فراموش می‌شود، اما عده ای هم هستند که وقتی از دنیا می‌روند، روزبه‌روز خوبی‌هایشان آشکارتر و به اضافه می‌شود؛ ایشان از این دسته هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید