مسکن مهر

دریافت مالیات از خانه های خالی پرند و پردیس

در شهر جدید پردیس ۲۶۰۰ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها غیرمجاز هستند

اردیبهشت آنلاین ـ استاندار تهران به مدیران عامل شهر‌های جدید پرند و پردیس دستور داد تا در صورت توجه نکردن صاحبان خانه‌های خالی به ثبت اطلاعات ملک خود در سامانه املاک و اسکان، این خانه‌ها را مشمول مالیات قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، استاندار تهران در جلسه شورای مسکن استان گفت: در شهر جدید پرند ۱۸ هزار واحد خانه مسکن مهرخالی هستند و در یک ماه کاری آینده باردیگر شهرداری‌های استان و شهر‌های جدید میزان خانه‌های خالی را رصد کرده و آمار را به معاونت عمرانی استانداری تهران اعلام کنند.

فخاری در این جلسه به مدیران عامل شهر‌های جدید پرند و پردیس دستور داد تا اخطار کتبی به صاحبان خانه‌های خالی داده شود و در صورت عدم توجه مالکان برای ثبت اطلاعات و عدم توجه پس از مهلت زمانی مقرر (یک ماه آینده) این خانه‌ها را مشمول مالیات قرار بدهند.

وی با اشاره به اینکه در شهر جدید پردیس ۲۶۰۰ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها غیرمجاز هستند تاکید کرد، هر کسی نمی‌تواند و نباید بنگاه معاملات املاک داشته باشد و با این مساله به شدت برخور خواهیم کرد، قرار نیست دولت مسکن بسازد و دست بنگاه‌های معاملات املاک بیفتد.

گفتنی است، نوزدهمین جلسه شورای مسکن استان تهران، با حضور استاندار، معاون هماهنگی عمرانی استانداری، فرمانداران، شهرداران، مدیران عامل شهر‌های جدید، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، مشاورین وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، بازرسین طرح نهضت ملی مسکن در وزارت کشور، مدیر کل دفتر بازرسی عملکرد و پاسخگویی وزارت راه و شهرسازی با دستور کار جلسه تعین تکلیف خانه‌های خالی در استان تهران به ویژه در شهر‌های جدید پردیس و پرند برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید