بانک گردشگری
برای اجرای طرح های گردشگری کشور‌؛

بانک گردشگری سنگ تمام گذاشت

بانک گردشگری 95 طرح حوزه گردشگری را در مناطق برخوردار و کمتر توسعه یافته کشور را تامین مالی کرده است

اردیبهشت آنلاین ـ بانک گردشگری تاکنون در مجموع 95 طرح حوزه گردشگری را در مناطق برخوردار و کمتر توسعه یافته کشور به مبلغ بیش از 10828 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین مالی کرده است.
به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، این بانک به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی در حوزه گردشگری طی سال‌های گذشته عملکرد مطلوبی داشته و 79 پروژه بخش گردشگری را در مناطق برخوردار از محل این صندوق تامین مالی کرده است.
در خصوص 79 طرح مذکور مبلغ 9624 میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده که 7184 میلیارد ریال آن پرداخت شده و بقیه متناسب با پیشرفت طرح‌ها پرداخت خواهد شد.
پروژه‌های تامین مالی شده بخش گردشگری در مناطق کمتر توسعه یافته از محل منابع صندوق توسعه ملی نیز 16 فقره به مبلغ 1204 میلیارد ریال تسهیلات مصوب است که تاکنون 1186 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
این گزارش حاکیست: همچنین بانک گردشگری با انعقاد قرارداد با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عاملیت پرداخت تسهیلات از محل منابع بند (الف) تبصره (18) قانون بودجه سال 1400 را در مجموع به مبلغ 5000 میلیارد ریال را اخذ کرده است. این تسهیلات در سال 1401 تخصیص یافته که بخش زیادی از آن سال گذشته به متقاضیان پرداخت شده است.
این بانک ضمن بررسی طرح‌های معرفی شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کل مبلغ موضوع قرارداد را در مهلت مقرر، به بیش از 30 طرح در حوزه گردشگری اختصاص داده و در حال تامین مالی آنهاست و از حیث عمل به تعهدات در مهلت مقرر عملکرد مطلوبی داشته است.
یادآور می‌شود پرداخت تسهیلات مذکور با معرفی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای طرح های دارای توجیه گردشگری در سراسر کشور بوده است.
هتل ها ، سراهای گردشگری و مراکز اقامتی در شهرهای یزد، کاشان، لاهیجان، محمودآباد، رامسر و کیش از جمله مراکزی است که تسهیلات گردشگری را دریافت کرده اند.
بانک گردشگری 100 شعبه در سراسر کشور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید