سیاهکلی

وزیر صمت در اقدام با مشکل روبه رو است

وزیر باید پاسخ دهد که چرا قانونی که مجلس در سال گذشته برای واردات خودرو مصوب کرد را هنوز اجرایی نکرده است

اردیبهشت آنلاین ـ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:ما مشکل قانونی در حوزه واردات نداشتیم که وزیر صمت بخواهد آن را رفع کند، وزیر باید پاسخ دهد که چرا قانونی که مجلس در سال گذشته برای واردات خودرو مصوب کرد را هنوز اجرایی نکرده، این موضوع نشان می‌دهد وزیر در اقدام با مشکل روبه رو است زیرا در زمینه واردات خودرو ما نه در قانون مشکل داریم و نه در بودجه.

لطف اله سیاه کلی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره تصویب لایحه دو فوریتی واردات خودروی کارکرده در دولت، گفت: آقای وزیر صمت باید پاسخ دهد که چرا قانونی که مجلس در سال گذشته برای واردات خودرو مصوب کرد را هنوز اجرایی نکرده، این موضوع نشان می‌دهد وزیر در اقدام با مشکل روبه رو است زیرا در زمینه واردات خودرو ما نه در قانون مشکل داریم و نه در بودجه.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس برای واردات خودرو تلاش بسیار کرد و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز همکاری کردند، افزود: به گفته رئیس قوه قضائیه اختیارات فراتر از قانون به وزیر صمت داده شد، همچنین قانون واردات خودرو نیز مصوب شد و بودجه یک میلیارد دلاری برای این موضوع تامین شد، اما با وجود تمامی این اختیارات، دریغ از اینکه وزیر صمت بتواند یک هزار دستگاه وارد کند.

وی با بیان اینکه با مصوبه مسئله حل نمی‌شود و عرضه، جسارت، تخصص و ایستادگی در مقابل مافیا و زیاده‌خواهی خودروسازان می‌خواهد، اضافه کرد: ما مشکل قانونی در حوزه واردات نداشتیم که وزیر صمت بخواهد آن را رفع کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به نظر من وزیر صمت به دنبال استمهال است به این معنا که با ارائه یک برنامه یک سال فرصت بگیرد، دوباره برنامه‌ای دیگر ارائه کند تا یک سال دیگر فرصت داشته باشد و این روند ادامه داشته باشد تا دوره مدیریتش را در این دولت طی کند.

سیاهکلی تصریح کرد: وزیر صمت فعلا مجوز دولت را درباره موضوع واردات خودروهای کارکرده گرفته و این مجوز به معنای اتمام کار نیست و ممکن است مجمع تشخیص مصلحت نظام با آن مخالفت کند، وزیر صمت دکمه را گرفته و دنبال کت و شلوار است در واقع مصوبه دولت دکمه کت و شلوار است، ایشان مجوز دکمه را گرفته، می‌خواهد کت و شلوار تحویل دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اگر کار کارشناسی و عزم جدی در اجرای قانون نباشد حتی واردات خودروهای کارکرده در مرحله اجرا مانند واردات خودروهای نو، هیچ دستاورد موثری ندارد، همان اتفاقی که برای خودروی نو رخ داده برای کارکرده نیز می افتد زیرا وزیر صمت سازوکار لازم و عملی را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید