عنایتی.وزارت خارجه

دعوت از رئیس جمهور برای سفر به امارات

مقامات امارات از رییس جمهور ایران برای شرکت در اجلاس جهانی آب و هوا که در امارات برگزار می‌شود دعوت به عمل آورده‌اند

اردیبهشت آنلاین ـ مدیرکل خلیج فارس وزارت خارجه اعلام کرد: مقامات امارات از رییس جمهور ایران برای شرکت در اجلاس جهانی آب و هوا که در امارات برگزار می‌شود دعوت به عمل آورده‌اند.

به گزارش اردیبهشت آنلاین به نقل از ایسنا علی رضا عنایتی در ارتباط با روابط ایران و امارات و سفر چندی پیش علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به ابوظبی تصریح کرد: سفر آقای شمخانی به امارات در چارچوب یک سفر امنیتی صورت گرفت و ایشان در جریان این سفر با تعدادی از مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و رایزنی کردند.

وی با بیان اینکه تبادل هیات‌ها و گفت‌وگو بین مقامات ایران و امارات در جریان است و امری متداول در روابط دو کشور است، گفت: در جریان سفر آقای شمخانی به امارات، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و همچنین آقای فرزین رییس بانک مرکزی ایشان را همراهی می‌کردند و هر کدام از آنها جداگانه در ابوظبی با طرف‌های ذیربط حوزه کاری خود دیدار و رایزنی کردند.

وی با بیان اینکه در این چارچوب دیدارها و تبادل هیات‌ها بین دو کشور در جریان است، ادامه داد: وزیر خارجه ایران از وزیر امور خارجه امارات برای سفر به تهران دعوت کرده است و امیدواریم این دیدارها بتواند روابط دو کشور را تحکیم ببخشد.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو در همین ارتباط افزود: همچنین مقامات امارات از رییس جمهور ایران برای شرکت در اجلاس جهانی آب و هوا که در امارات برگزار می‌شود دعوت به عمل آورده‌اند و باید دید برنامه آقای رییس‌جمهور در این زمینه به چه ترتیبی خواهد بود.

وی ادامه داد: این دیدارها امیدوار کننده است و انتظار داریم که بتواند در توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و تجاری موثر واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید