بارندگی

پربارش‌ترین استان‌های کشور

استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، ایلام و آذربایجان غربی پربارش‌ترین نقاط کشور را به نام خود ثبت کرده‌اند

اردیبهشت آنلاین ـ استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، ایلام و آذربایجان غربی در هفت روز منتهی به ۲۵ فروردین، پربارش‌ترین نقاط کشور را به نام خود ثبت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، وضعیت بارش‌ها در کشور با بارش های اخیر اندکی بهبود پیدا کرده است.

استان کرمانشاه در هفت روز منتهی به بیست و پنجم فروردین با دریافت ۷۲.۱ میلیمتر بارش مقام پربارش ترین نقاط کشور را به نام خود ثبت کرد.

بررسی آمارهای وضعیت بارش‌ها در هفت روز منتهی به بیست و پنجم فروردین در استان کرمانشاه درحالی است که در مدت مشابه بلندمدت میزان بارش‌های این استان ۱۵.۵ میلیمتر بود که رشد ۵۶.۷ میلمتری دارد.

وضعیت بارش‌های استان کرمانشاه از ابتدای ماه جاری تا روز بیست و پنجم فروردین، ۱۱۰.۳ میلیمتر بوده که در مقایسه با ۵۹.۲ میلیمتر مدت مشابه دوره بلندمدت ۸۶.۵ درصد رشد داشته است.

استان لرستان نیز در هفت روز منتهی بهبیست و پنجم فروردین، ۶۸.۹ میلیمتر بارش دریافت کرده است که در مقایسه با دوره بلندمدت ۵۴ ساله با بارش ۱۶.۸ میلیمتر رشد ۵۲.۱ میلیمتری را نشان می‌دهد.

استان لرستان از ابتدای فروردین تا روز بیست و پنجم فرودین، ۱۲۳.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده است که در مقایسه با دوره بلندمدت با بارش ۸۰ میلیمتر رشد ۵۳.۹ درصد رشد دارد.

استان کردستان نیز در هفت روز منتهی به بیست و پنجم فروردین، ۶۲.۷ میلیمتر بارش دریافت کرده است. میزان بارش‌های این استان در مقایسه با دوره بلندمدت که ۱۹.۱ میلیمتر بارش ثبت شده دارد، رشد ۴۳.۶ میلیمتری را نشان می‌دهد.

بارش‌های از ابتدای فروردین در استان کردستان تا روز بیست و پنجم هم ۸۶.۵ میلیمتر است که نسبت به دوره بلندمدت با بارش ۶۲.۶ میلیمتر ۳۸.۲ درصد رشد یافته است.

استان ایلام نیز در هفت روز منتهی به بیست و پنجم فروردین، ۶۲.۱ میلیمتر بارش داشته است که در مقایسه با ۱۰ میلیمتر دوره بلند مدت ۵۲.۱ میلیمتر رشد را نشان می‌دهد.

وضعیت بارش‌های ایلام از ابتدای فروردین تا روز بیست و پنجم فروردین، ۱۱۵.۱ میلیمتر بوده است و مقایسه آن با ۴۰.۷ میلیمتر دوره بلندمدت رشد ۱۸۲.۹ درصد را نشان می‌دهد.

استان آذربایجان غربی در هفت روز منتهی به بیست و پنجم فروردین، ۴۱.۱ میلیمتر بارش دریافت کرده است که در مقایسه با ۱۳.۹ میلیمتر دوره بلندمدت رشد ۲۷.۲ میلیمتری را نشان می‌دهد.

این استان از ابتدای فروردین تا روز بیست و پنجم فروردین هم بارش ۵۵.۲ میلیمتری را ثبت کرده است که در مقایسه با ۴۱.۸ میلیمتر دوره بلندمدت ۳۲.۱ رشد یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید