توفان

هشدار وزش باد شدید در تهران و البرز

وزش باد شدید و گرد و خاک از بعد از ظهر چهارشنبه ۲۰ استان از جمله قم، قزوین، سمنان، البرز ‌و تهران را در بر می‌گیرد

اردیبهشت آنلاین ـ با اعلام هشدار زرد هواشناسی، وزش باد شدید و گرد و خاک از بعد از ظهر چهارشنبه تا پایان پنجشنبه ۲۰ استان از جمله قم، قزوین، سمنان، البرز ‌و تهران را در بر می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در ساعات بعد از ظهر، پدیده غالب افزایش سرعت باد در مقیاس شدید و در نواحی مستعد همراه با خیزش گرد و خاک است.

این شرایط چهارشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، مرکزی، همدان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه نیز در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، قم، تهران، اصفهان، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان همین شرایط آب و هوایی را داریم.

هواشناسی پیش بینی کرده است که در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

سازمان هواشناسی به اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع بویژه در بعد از ظهر و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید