محسنی اژه ای

مسئله اولویت‌دار کشور «معیشت مردم» است

رئیس قوه قضاییه خطاب به قضات گفت: در موارد غیر ضروری، قرار بازداشت صادر نکنید

اردیبهشت آنلاین ـ رئیس قوه قضاییه خطاب به قضات گفت: در موارد غیر ضروری، قرار بازداشت صادر نکنید.

به گزارش صداوسیما حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای افزود : مسئله اولویت‌دار کشور «معیشت مردم» است؛ مسئولان بخش‌های مختلف قضایی در راستای تحقق شعار سال، هر آنچه می‌توانند و منطبق با همه ظرفیت‌های قانونی، به بخش‌های اجرایی کمک کنند و وظایف و مسئولیت‌های مستقیم خود را نیز در این راستا با نهایت جهد و اهتمام، انجام دهند.
وی خطاب به مسئولان قضایی در مراجع و مراکز مختلف گفت: در مواجهه با ارباب رجوع و مراجعان به دستگاه قضایی، حُسن برخورد داشته و به تکریم ارباب رجوع اهتمام ویژه‌ای مبذول دارید و در انجام مأموریت‌های خود و مواجهه با اصحاب پرونده‌های مورد رسیدگی، صبر و بردباری پیشه کنید .
رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: تا آنجا که ممکن است و به روند تحقیقات خلل وارد نمی‌شود و بیم تبانی و فرار وجود ندارد، از بازداشت موقت متهمان و افراد خودداری کنید و در مواردی که ضروری نیست، قراری صادر نکنید که منتهی به بازداشت فرد شود؛ همچنین نسبت به صدور قرارهای متناسب نیز اهتمام داشته باشید.
محسنی اژه ای افزود: در مواردی نیز که طبق مقررات و بررسی همه جوانب امر، اقدام به صدور دستور بازداشت متهم می‌کنید، نسبت به رعایت حقوق او اهتمام داشته باشید و بدانید که چنانچه حق او نادیده گرفته شود، این امر حق‌الناس محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: در جریان رسیدگی به پرونده‌ها، در مواردی که ضروری نیست، برای افراد محدودیت‌هایی نظیر ممنوع‌الخروجی و ممنوع‌ المعاملگی را درنظر نگیرید و چنانچه با بررسی همه جوانب امر و ضروریات موجود، این محدودیت‌ها را اعمال کردید، موضوع را به اطلاع افراد برسانید و پس از رفع ضرورت، نسبت به رفع این محدودیت‌ها نیز اقدام کنید .
رئیس دستگاه قضا گفت: همچنین مسئولان قضایی ذیربط توجه داشته باشند که در بازرسی از منازل و محل کار متهمان، اشیاء و وسایل غیرضرور که در کشف جرم دخیل نیستند، ضبط نگردند و چنانچه وسایل اشخاص نیز ضبط شد، پس از رفع نیاز، بازگردانده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید