خاندوزی

مقاومت دستگاه‌ها در برابر مولدسازی

هرچه استان‌ها در مولدسازی فعال‌تر باشند، پروژه‌های استان‌ها با سرعت بیشتری به نتیجه خواهد رسید.

اردیبهشت آنلاین _  وزیر اقتصاد در جمع مدیران اقتصادی استان گلستان تاکید کرد: هرچه استان‌ها در مولدسازی فعال‌تر باشند، پروژه‌های استان‌ها با سرعت بیشتری به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش تصویر روز به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در گلستان که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: برای توسعه کشور و استان نیازمند عزم جدی و جمعی هستیم.
وی خطاب به مدیران اقتصادی استان‌ها تاکید کرد: دستگاه‌ها نباید در صدور مجوز‌ها و جذب سرمایه‌گذار کارشکنی کنند و یا برای سرمایه‌گذار دافعه ایجاد کنند. وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: قاعده و رویه مدیریتی در استان به صورتی پیش برود که خط تماس با سرمایه‌گذار و صنعتگر برقرار و با پدیده سنگ‌اندازی مقابله شود.
خاندوزی گفت: اگر گزارشی به ما برسد که سرمایه‌گذاری مدارکش کامل بوده و دستگاه صدور مجوز را به تاخیر انداخته به طور قطع با مدیر دستگاه چه استانی و چه ملی برخورد خواهم کرد. وی اضافه کرد: درگاه ملی صدور مجوز‌ها برای حذف اینگونه کارشکنی‌ها است و این اقدام باعث می‌شود که سرمایه‌گذار برای مجوز معطل نماند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: استان گلستان تعداد زیادی فرصت مولدسازی دارد که استاندار گلستان می‌تواند در اجرای مولدسازی نقش مهمی داشته باشد.
خاندوزی گفت: برخی از نهاد‌ها دارای املاک و دارایی‌هایی هستند که در حال حاضر توجیه استفاده ندارد و به عنوان منابع مالی می‌توان برای تکمیل پروژه‌ها و خدمت به مردم استفاده کرد.
وی افزود: هرچه استان‌ها در مولدسازی فعال‌تر باشند، پروژه‌های استان‌ها با سرعت بیشتری به نتیجه خواهد رسید.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دستگاه‌ها مقاومتی برای از دست دادن دارایی‌های راکد خودشان وجود دارد که باید این مسئله شکسته شود، چون اجرای مولدسازی به نفع مردم و به نفع کشور است.
خاندوزی گفت: ما به دنبال این هستیم شرکت‌های بزرگ اقتصادی به گلستان بیایند و استان توسعه پیدا کند و اجحاف بزرگی که به گلستان در گذشته شده جبران شود.
وی افزود: در جای جای کشور و دنیا هموطنان و هم استانی‌هایی هستند که حاضرند در کشور سرمایه‌گذاری کنند و ما باید برای آن‌ها زمینه ایجاد کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نقش شبکه بانکی در اقتصاد کشور، تصریح کرد: موضوع افزایش سقف تسهیلات بانکی را در نخستین جلسه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی مطرح و پیگیری خواهم کرد.
خاندوزی در خصوص سهم استان گلستان در پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ مستقر در استان، گفت: اینکه دفتر شرکت در استان حضور ندارد و مالیات برای استان تخصیص نمی‌یابد را در دستور کار قرار خواهیم داد و در این خصوص کمک خواهیم کرد.

وی در خصوص رفع نقاط حادثه خیز استان گلستان و تخصیص بودجه برای پروژه‌ها، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های قانونی بودجه مناسبی برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص دهیم تا اتفاقات خوبی در این بخش در سال جاری برای گلستان رقم بخورد. وزیر اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی با کشور‌های منظقه و همسایه، تاکید کرد: استاندار گلستان اقدامات خوبی را در این عرصه رقم زده است.

خاندوزی بیان کرد: موضوع راه‌آهن، منطقه آزاد اینچه‌برون، گمرک گلستان به عنوان یکی از استان‌های مرزی موضوع مهمی است و هرچه دروازه‌های تعامل استان به بیرون کشور باز شود به نفع کشور خواهد بود. وی درباره بخش کشاورزی و صنعتی گلستان گفت: استان باید به مسیری برود که این برچسب خام فروشی با توسعه صنایع تبدیلی از پیشانی استان حذف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید