دلار فروش
دبیر کل کانون صرافان در گفت وگوی اختصاصی با اردیبهشت آنلاین خبر داد:

تلاش دلالان برای جلوگیری از کاهش قیمت ارز

سلطانی زاده اعلام کرد: دلالان ارزی با تحلیل های ناصحیح درصدد ایجاد تلاطم در بازار و تعیین نرخ های کاذب هستند

حمید طلیمی – کانون صرافان ایرانیان با صدور اطلاعیه ای از مردم درخواست کرد: فریب نرخ سازی کاذب دلالان در فضای مجازی را نخورند.

بر اساس گزارش های بانک مرکزی به عنوان متولی سیاست های پولی و ارزی کشور در حال حاضر وضعیت منابع ارزی و ارز اسکناس در کشور مطلوب است و آمارهای بین‌المللی نیز نشان می دهد صادرات نفت ایران به بالاترین میزان طی سه سال گذشته رسیده است. این آمار بیانگر این واقعیت است که برگشت ارز حاصل از صادرات در شرایط خوبی قرار دارد و مشکلی از نظر تامین ارز در کشور وجود ندارد.

تلاش برای قیمت سازی کاذب

علی رغم گزارش های مثبت منتشره از سوی مراکز رسمی داخلی و خارجی متاسفانه برخی دلالان و افرادی که از ایجاد ثبات و کاهش قیمت ارزهای عمده ناراحت هستند ، طی روز های گذشته با انتشار اخبار و اطلاعات نادرست در حال نرخ سازی و نشان دادن شرایط به گونه‌ای دیگر هستند.

این افراد تلاش می کنند با انتشار اخبار نادرست و قیمت سازی کاذب ضمن التهاب‌آفرینی در بازار، ارز های خود را با نرخ های بالاتری در بازار عرضه کنند.

در این خصوص طی هفته جاری نیز با تلاش دستگاه های امنیتی و انتظامی ۳۵ نفر از عوامل داخلی گرداننده کانال های تلگرامی موثر در تعیین نرخ کاذب ارز در بازارهای غیررسمی داخلی، دستگیر شدند.

مراقب تبلیغات سودجویان و دلالان باشید

دبیر کل کانون صرافان در گفت و گوی اختصاصی با اردیبهشت آنلاین ضمن هشدار به سرمایه گذاران این بازار اعلام کرد: با توجه به ریزش شدید قیمت ارز در روزهای گذشته، برخی دلالان و افرادی که از پایین آمدن قیمت دلار ناراحتند، اقدام به انتشار اخبار دروغ به نقل از کانون صرافان کرده‌اند.

وی افزود: این افراد با انتشار اخبار دروغ و اعلام نرخ‌های غیر واقع و تعیین کف و سقف برای نرخ دلار سعی می‌کنند بازار ارز را متشنج کنند.

سلطانی زاده معتقد است: بخشی از نوسانات و افزایش قیمت ارز طی چند هفته های اخیر منشاء اقتصادی نداشته و نتیجه جو روانی و تبلیغاتی ایجاد شده توسط سودجویان و دلالان در فضای مجازی است. وی از شهروندان خواست به فضاسازی های سوداگرانه ارزی در تعیین قیمت های کاذب و غیر معاملاتی توجه نکنند.

کامران سلطانی زاده به مردم توصیه کرد: از انجام کار های هیجانی خودداری کرده و قبل از هرگونه سرمایه گذاری در این بازار با افراد مطلع و آگاه مشورت کنند.

وی معتقد است: دلالان ارزی با تحلیل های ناصحیح درصدد ایجاد تلاطم در بازار و تعیین نرخ های کاذب هستند ، بر این اساس هموطنان باید در مقابل شایعات و اعلام نرخ های غیر واقعی توسط سوداگرانه ارزی بی اعتنا باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید