دلار فروشی

دلایل کاهش قیمت دلار

پیش بینی می شود اگر تصمیمات غیرمنطقی اخذ نشود، دلار می‌تواند حتی تا کانال ۴۵ هزار تومان را تا پایان سال تجربه کند

اردیبهشت آنلاین: (حمید طلیمی) در ادامه کاهش قیمت ارز های عمده در بازار آزاد تهران ؛ نرخ دلار امریکا به عنوان ارز شاخص بازار از ساعاتی قبل وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد.

واگذاری اختیارات ویژه به بانک مرکزی ، اظهارات امروز مدیرکل آژانس اتمی در آغاز نشست شورای حکام در خصوص توافق با ایران ، چشم انداز مثبت مذاکرات برجامی و همچنین دستگیری تعدای از عوامل اصلی التهاب‌آفرین در بازار ارز که نقش موثری در تعیین نرخ موسم به دلار تلگرامی داشتند ، از مهمترین عوامل تاثیر گذار در کاهش قیمت ها در بازار آزاد تهران بشمار می آید.

به اعتقاد کارشناسان ، یکی دیگر از دلایل مهم ثبات بازار ، بازگشت مجدد صرافی ها به بازار معاملات بود. کامران سلطانی‌زاده دبیرکل کانون صرافان معتقد است: تصمیم بانک مرکزی مبنی بر اینکه خرید ارز صادراتی پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها از سوی صرافی‌های غیربانکی مجاز شد، به‌ تنهایی توانست روند قیمتی دلار را معکوس کند تا شاهد کاهش قیمت در بازار باشیم.

این اتفاق همزمان با افزایش اختیارات بانک مرکزی در مهار ارز می‌تواند نرخ دلار را بیشتر از این‌کاهش دهد.پیش بینی می شود اگر تصمیمات غیرمنطقی در این حوزه اخذ نشود، دلار می‌تواند حتی تا کانال ۴۵ هزار تومان را تا پایان سال تجربه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید