طغیانی
عضو کمیسیون تلفیق بودجه:

قیمت ارز کاهش می یابد

به نظر می‌رسد؛ تلاطم‌ها بیشتر هیجانی و روانی است و نمی‌تواند ناشی از کمبود واقعی درآمد ارزی باشد

اردیبهشت آنلاین: عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ مجلس با بیان اینکه تلاطم‌های بازار ارز بیشتر هیجانی و روانی است از بهتر شدن وضعیت این بازار خبر داد.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت بازار ارز و آینده این بازار، گفت: دولت و بانک مرکزی تدابیری را در پیش گرفته و قرار است کمیته‌ای نظارتی ازسوی مجلس با هدف نظارت بر اقدامات دولت برای کنترل بازار تشکیل شود تا گزارشی را برای نمایندگان در این خصوص تهیه کنند که ممکن است برای اصلاح این تدابیر، پیشنهاداتی نیز توسط نمایندگان مطرح شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه با توجه به افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی، وضعیت بازار ارز در کشور بهبود پیدا می‌کند، افزود: به نظر می‌رسد؛ تلاطم‌ها بیشتر هیجانی و روانی است و نمی‌تواند ناشی از کمبود واقعی درآمد ارزی باشد.

وی ادامه داد: زمانی که بازار به دلیل سوءتدبیرها دچار نوسان می‌شود افرادی که هیجانات را به بازار القا می‌کنند، فرصت بیشتری به دست می‌آوردند به همین دلیل اگر بازار کمی آرامش پیدا کند وضعیت بهتر خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جهت تقویت ارزش پول ملی باید اقداماتی همچون مهار تورم افسارگسیخته، افزایش درآمدهای پایدار ارزی و پذیرش مسئولیت ازسوی مدیران مربوطه صورت بگیرد، اظهار کرد: دولت نیز در تلاش است موضوع کسری بودجه برای سال آینده با وصول درآمدهای مالیاتی و افزایش فروش نفت کم کند که این مهم می‌تواند در کنترل بازار ارز تاثیرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید