خودرو خارجی

جزئیات‌ ثبت‌نام خودروهای خارجی

متقاضیان خرید خودروهای وارداتی که ثبت‌نام آن از روز شنبه 6 اسفند آغاز می‌شود

اردیبهشت آنلاین: متقاضیان خرید خودروهای وارداتی که ثبت‌نام آن از روز شنبه 6 اسفند آغاز می‌شود، باید مبلغ 500 میلیون تومان را در حساب وکالتی واریز کنند و این مبلغ تا زمان مشخص شدن نتیجه بلوکه خواهد شد.

به گزارش فارس، بر اساس اطلاعات موثق، ‌ثبت‌نام خودروهای وارداتی از روز شنبه 6 اسفند 1401 در سامانه یکپارچه فروش خودرو آغاز می‌شود ‌و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

این ثبت‌نام طبق اعلام قبلی در سامانه یکپارچه خودرو انجام می‌شود و در بورس‌ کالا نخواهد بود.

متقاضیان خرید باید مبلغ 500 میلیون تومان را در حساب وکالتی واریز کنند و این مبلغ تا زمان مشخص شدن نتیجه بلوکه خواهد شد.

تاکنون حدود 85 تا 90 هزار دستگاه خودرو وارداتی ثبت سفارش شده است و تعدادی خودرو نیز در مسیر ورود به ایران قرار دارد.

خرید خودرو از سامانه براساس ضوابط و شرایط عمومی خرید از خودروسازان داخلی خواهد بود،‌ هر کد ملی فقط مجاز به ثبت‌نام یک دستگاه خودرو است و متقاضی از 48 ماه گذشته تاکنون نباید از بورس و خودروسازهای داخلی، خرید خودرو کرده باشد.

بعد از پایان ثبت نام و راستی‌آزمایی، قرعه‌کشی انجام خواهد شد که در این دوره از قرعه کشی 100 هزار نفر به عنوان برنده قرعه کشی انتخاب می‌شوند و در زمان اعلام عرضه خودرو می توانند در سامانه، خودروهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

اگر خودرویی تقاضای بیشتری داشته باشد، حق تقدم با شماره‌های اولی که در قرعه‌کشی برنده شده باشند است، ضمن اینکه این مسأله ارتباطی با زمان ثبت‌نام ندارد.

بعد از عرضه خودروها توسط واردکنندگان در سامانه‌، متقاضیان خریدی که همچنان پول‌‌شان در حساب وکالتی بلوکه است می‌توانند خودروها را انتخاب می کنند و سه روز مهلت دارند تا مرحله اول پرداخت را انجام دهند؛ این مرحله شامل پرداخت هزینه سی آف ار است، یعنی هزینه ارزش کالا، کرایه حمل و نقل تا بندر مقصد و بیمه؛ اگر در مهلت‌های تعیین شده مرحله اول پرداخت نشود ثبت نام باطل خواهد شد و متناقضی باید پنج درصد جریمه بپردازد.

در مرحله دوم پرداخت متقاضی باید حقوق گمرکی پرداخت شود و مرحله سوم یعنی زمان تحویل خودرو هزینه باقی مانده پرداخت‌ می شود.

قیمت خودرو وارداتی براساس قیمت روز نرخ ارز است.

اگر متقاضی در زمان تعیین شده محصول را دریافت نکرد، می تواند به ازای هر ماه دیر‌کرد، 7.5 ‌درصد جریمه دیر کرد‌ ‌دریافت کند و هزینه ابطال طرفین نیز 5 درصد خواهد بود، ضمن اینکه پیش از انعقاد قرار داد هیچ تضمینی برای تحویل خودرو وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید