کنعانی - سخنگوی وزارت خارجه

واکنش ایران به اظهارات «الهام علی‌اف»

طرح رسانه ای تفسیرهای غیرحقوقی از این حادثه، اقدامی سازنده در مسیر پیگیری حقوقی و قضایی پرونده نیست

اردیبهشت آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور آذربایجان در خصوص حادثه حمله به سفارت آن کشور در تهران گفت: بهتر است از هرگونه پیش داوری، سیاسی سازی و تبلیغاتی کردن موضوع اجتناب شود.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در واکنش به اظهارات الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان افزود: طرح رسانه ای تفسیرهای غیرحقوقی از این حادثه، اقدامی سازنده در مسیر پیگیری حقوقی و قضایی پرونده نیست.

کنعانی ادامه داد: همانطور که بارها توسط مسؤلان ذیربط جمهوری اسلامی ایران تاکید شد، پرونده در حال طی مراحل قانونی خود است و آنچه اطلاع رسانی شد، براساس اظهارات صریح ضارب است و طبیعتا همه ابعاد این رخداد تلخ در حال بررسی و رسیدگی دقیق و کارشناسانه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: همانگونه که در پیام‌های دیپلماتیک و تماس‌های مقامات ارشد سیاسی و قضایی دو کشور بیان شد، جمهوری اسلامی ایران آماده است تا نتایج تحقیقات را در اختیار طرف آذربایجانی قرار دهد و اطمینان داریم در فضای همکاری و اتخاذ رویکرد سازنده، در خصوص همه ابهامات و سؤالاتی که در ذهن مسئولان جمهوری آذربایجان است، پاسخ لازم را دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید