به میزبانی بانک رسالت انجام شد؛

بررسی فرصت های نوین بانکداری قرض‌الحسنه در نظام بین‌الملل

نشست تخصصی فرصت‌های نوین بانکداری قرض‌الحسنه در نظام بین‌الملل به میزبانی بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد

اردیبهشت آنلاین: نشست تخصصی فرصت‌های نوین بانکداری قرض‌الحسنه در نظام بین‌الملل به میزبانی بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد.
در این نشست دبیر کمیسیون اقتصادی هیأت دولت، مدیران عامل بانک‌های قرض الحسنه مهر ایران و رسالت و همچنین مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور به سخنرانی پرداختند.

در ادامه محمدحسین حسین‌زاده مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت از تصویب حذف کارمزد وام قرض‌الحسنه بانک رسالت در شورای فقهی بانک مرکزی خبر داد و گفت: ۱۵ سال است که بر مدل اجرایی حذف کارمزد وام قرض‌الحسنه کار کردیم که این موضوع به تازگی در شورای فقهی بانک مرکزی به تصویب رسید و به زودی ابلاغ خواهد شد.

همچنین دکتر سید سعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: هم اکنون ۲۴ میلیون نفر از آحاد جامعه از خدمات ۲ بانک قرض‌الحسنه کشور بهره‌مند هستند و فقط در سال جاری ۴.۵ میلیون وام قرض‌الحسنه توسط بانک‌های قرض‌الحسنه به مشتریان پرداخت شده و این در حالی است که معوقات این ۲ بانک بسیار پایین است.

دکتر حسن چنارانی دبیر کمیسیون اقتصادی هیأت دولت نیز گفت: اعتقاد داریم با مدل‌سازی جدید بانک‌های قرض‌الحسنه را بزرگ، قوی و ریشه‌دار کرده تا بتوانیم تعاملات منطقه‌ای بانکی در زمینه قرض‌الحسنه داشته باشیم. شاخص‌های عملکردی و ثبات در تصمیم‌گیری بانک‌های قرض‌الحسنه به شدت مهم بوده و این موضوع می‌تواند ابزار مهمی برای چانه‌زنی بانک‌ها برای تعاملات بین‌المللی باشد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام سید مفید حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور، قرض‌الحسنه را با نگاه دینی بررسی کرده و گفت: قرض‌الحسنه یک مقوله جهانی است و در تمام دنیا فعالیت بدون ربا موجه است. حتی در ادیان غیرتوحیدی هم نگاه قرض‌الحسنه وجود دارد و مقوله‌ای بین‌المللی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید