کارت بانکی
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی:

نمی توانیم بانک ها را برای تجمیع کارتها متقاعد کنیم

نمی توانیم بانک ها را متقاعد کنیم که از برند خود در این زمینه بگذرند

اردیبهشت آنلاین: معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد: ریال دیجیتال به تدریج در کشور اجرایی خواهد شد.

به گزارش اردیبهشت آنلاین به نقل از فارس ، مهران محرمیان  درباره اینکه ریال دیجیتال بانک مرکزی قرار بود شهریورماه امسال به بهره برداری برسد، گفت: فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی به جای رمز ریال یا ریال دیجیتال، واژه رایاپول را پیشنهاد داده است. بحث این بود که باید ابعاد فنی و امنیتی ریال دیجیتال ابتدا بین همکاران خود ما در شبکه بانکی مورد ارزیابی قرار می گرفت و از تجربه کاربردی آن اطمینان حاصل می کردیم.

این مقام مسئول ادامه داد: مرحله پیش آزمایشی ریال دیجیتال در شهریورماه آغاز شد و حتی اولین تراکنش های آن هم انجام شد و در مرحله جدید تعداد تراکنش های بیشتری به تدریج با حضور پذیرندگان و افراد عادی بیشتر انجام خواهد شد.

وی توضیح داد که هیچ عجله ای در خصوص اجرایی کردن ریال دیجیتال در بین نیست و تمامی بانک های مرکزی دنیا هم در این زمینه محافظه کارانه جلو می روند. خیلی از موارد به عمد در این زمینه عملیاتی نشده است.

محرمیان گفت: همایش بانکداری الکترونیک زمان مناسبی است تا وارد جزییات اجرایی شدن ریال دیجیتال بحث کنیم. اولین معامله با ریال دیجیتال انجام شده ولی این معامله در فضای محدود انجام شده است. بتدریج بر تعداد این معاملات افزوده خواهد شد.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در خصوص نبود اسکناس در خودپردازها هم گفت: تمامی حوزه های مربوطه در بانک مرکزی مشغول برنامه ریزی هستند تا مردم هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

تجمیع کارت های بانکی

وی درباره اینکه آیا قرار نیست کارت های بانکی مردم تجمیع شود، اظهار داشت: نمی توانیم بانک ها را متقاعد کنیم که از برند خود در این زمینه بگذرند. طبیعتا بانک ها در رقابت با یکدیگر تلاش می کنند تا افراد بیشتری را جذب خود کنند. با این حال نمی توانم تایید کنم که خدمات تمامی بانک ها مشابه یکدیگر است و با یکدیگر تفاوتی ندارد زیرا تجربه کاربر در اینجا بسیار مهم است.

اصلاح نظام کارمزد جزو اولویت های بانک مرکزی است

محرمیان در ادامه این نشست خبری درباره اصلاح نظام کارمزد هم گفت: این موضوع جزو پروژه های اولویت اول برای بانک مرکزی است ولی اینکه بحث های مربوط به آن چه زمانی به سرانجام برسد، نمی توانم اظهار نظر کنم.

وی افزود: درباره اصلاح نظام کارمزد در مرحله تصمیم گیری قرار داریم و هر زمان تصمیمات در این خصوص اخذ شد، اعلام خواهیم کرد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگری درباره امکان رصد معاملات رمزارزها برای اخذ مالیات اظهار داشت: باید در جلسات فی مابین با سازمان مالیاتی این موضوع را بررسی کنیم و مطابق قانون اگر چیزی را باید به این سازمان ارائه کنیم، اطلاعات لازم را برای آن فراهم کنیم. معاملات رمزارزها در صنعت پرداخت مشخص و شفاف است هرچند که مقداری معاملات آن در فضای غیررسمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید