سلطانی زاده
دبیر کل کانون صرافان تشریح کرد:

دلایل اختلال فروش ارز سهمیه‌ای در صرافی ها

برخی محدودیت‌ها در سامانه معاملات باعث شده تا صرافان نتوانند براحتی اقدام به انجام‌ معاملات کنند

اردیبهشت آنلاین: دبیر کل کانون صرافان ایران گفت: اجرای سیاست‌های جدید ارزی موجب شده قیمت دلار در بازار ارز به ثبات رسیده است و در کانال ۴۳ هزار تومان داد و ستد شود.

به گزارش اردیبهشت آنلاین به نقل از ایرنا، سیاست‌های جدید بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز از پنجم بهمن ماه کلید خورد. براساس این سیاست ارز سهمیه‌ای که پیش از این سالی یک بار به میزان ۲ هزار یورو بود به پنج هزار یورو افزایش یافت. البته در بخشنامه بانک مرکزی اعلام شده که شعب منتخب بانک‌ها و صراف‌ها این میزان ارز را در سرفصل تأمین نیازهای ضروری ارز پرداخت کنند.

دبیر کل کانون صرافان ایران درباره وضعیت بازار ارز پس از اجرایی شدن و تایید این سیاست در آزاد سازی نرخ، اظهار داشت: نزدیک به یک هفته از اجرای این سیاست می‌گذرد و سیاست‌های جدید بانک مرکزی اگرچه موجب کاهش قابل توجه نرخ ارز در بازار نشده اما باید بگوییم قیمت‌ها به ثبات رسیده است وهیجان از بازار گرفته شده و قدم بعدی تعادل به سمت کاهش در بازار خواهد بود

کامران سلطانی زاده افزود: در این مدت کوتاه قیمت دلار در صرافی‌های مجاز در کانال ۴۳ هزار تومان معامله می‌شود و افراد می‌توانند ارز سهمیه‌ای پنج هزار دلاری را با ارائه کارت ملی چنانچه پیش از این ۲ هزار یورو ارز دریافت نکرده باشند خریداری کنند.

وی تاکید کرد: اینکه برخی می‌گویند صرافی‌ها نمی‌خواهند ارز سهمیه‌ای بفروشند، درست نیست، بلکه طی روزهای گذشته برخی محدودیت‌ها در سامانه معاملات باعث شده تا صرافان نتوانند براحتی اقدام به انجام‌ معاملات کنند.

دبیر کل کانون صرافان ایران اظهار داشت: از دیگر مسائلی که موجب اختلال در عرضه ارز سهمیه‌ای به متقاضیان شده به محدودیت حجم تراکنش کارتخوان صرافی‌ها مربوط می‌شود.

وی افزود: حجم تراکنش کارتخوان صرافی‌ها معادل ۱۰۰ میلیون تومان است و صراف نمی‌تواند به‌راحتی بیش از حد این سقف ارز بفروشد.

سلطانی‌زاده گفت: بخش دیگر مشکلات مربوط به تغییراتی است که در ساماندهی بازار متشکل ارزی یاد شده است. محدودیت برای خرید ارزهای صادراتی و حواله‌جات نیمایی و محدودیت خرید از اشخاص حقیقی و حقوقی در سقف ۱۰ هزار دلار باعث شده که صرافی‌های مجاز نتوانند در سامانه با تمام توان فعالیت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید