خاندوزی
وزیر اقتصاد:

کشور در حال خروج از بن بست اقتصادی است

در حال حاضر در عرصه اقتصادی وارد مسیرهای خروج از بن بست شده ایم و رشد اقتصادی کشور ارتقا یافته است

اردیبهشت آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حال حاضر در عرصه اقتصادی وارد مسیرهای خروج از بن بست شده ایم و رشد اقتصادی کشور ارتقا یافته است.

به گزارش مهر، سید احسان خاندوزی عصر جمعه در نشست با فعالان اقتصادی با اظهار اینکه هنر ما این است که مدیریت مطلوبی داشته باشیم، افزود: گشودن افق‌های جدیدی در عرصه اقتصادی کشور از هنرها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل مسائل مختلف از جمله مسائل خارجی و داخلی فرصت ۱۰ ساله را از دست دادیم، گفت: نرخ رشد اقتصادی در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ تا حدودی متوقف شده بود و یک دهه را از دست دادیم و امروز در عرصه اقتصادی وارد مسیرهای خروج از بن بست ۱۰ ساله شدیم.

وی ادامه داد: متوسط رشد اقتصادی کشور حدود ۲.۵ درصد برآورد شده است و پیش بینی می‌کنیم این میزان در سال آینده ارتقا داشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: به رغم ادامه تحریم‌ها توانستیم رکورد صادرات نفتی سال‌های قبل را پشت سر گذاریم و در ۱۰ ماهه امسال بیشتر از ۱۰ ماهه سال‌های قبل صادرات غیرنفتی داشته‌ایم.

خاندوزی با بیان اینکه روزنه‌ها برای خروج کشور از بن بست اقتصادی در حال باز شدن است، گفت: نرخ بیکاری نیز نسبت به سال‌های قبل رو به کاهش است و مسیر و شیب نمودارها به سمت رشد اقتصادی است.

صدور ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران

وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور رشد یافته است، گفت: در مازندران ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی صادر شده که به اندازه چندسال قبل است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اظهار اینکه تنگناهای اعتباری از جمله دغدغه‌ها به شمار می‌رود، گفت: با شمار زیادی تقاضا برای تسهیلات روبرو هستیم زیرا هر فعال اقتصادی با تسهیلات می‌تواند بخشی از مسائل را حل و رفع کند.

خاندوزی با اظهار اینکه تقاضای تسهیلات به ویژه در شرایط تورمی رو به افزایش است، گفت: محدودیت بانک و دستگاه‌ها با محدودیت‌های اعتباری نیز از دیگر دغدغه‌ها است از این رو با سقف و محدودیت‌هایی برای ارائه تسهیلات روبرو هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه تسهیلات باید در زنجیره تولید صرف شود، گفت: سیاست بانک مرکزی این است که باید با جلوی برخی تسهیلات از رشد نقدینگی جلوگیری کنیم.

وی با اظهار اینکه سیاست توسعه صنعتی از ضرورت‌ها و نیازها به شمار می‌رود، گفت: اکنون نه برای مرکبات بازاریابی درستی داریم و نه از شرکت‌های بزرگ حمل و نقلی بهره مند هستیم و این سبب می‌شود تا سیاستگذار نتواند به درستی تصمیم بگیرد.

خان دوزی یادآور شد: هدف مولدسازی را ورود به انبارهای راکد و سوله بلااستفاده و واگذاری آن به بخش خصوصی و تولیدکننده‌ها است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: با مصوبه اخیر مقرر شد املاک و ساختمان‌های تملیک شده از سوی بانک‌ها در قالب اقاله به سرمایه گذاران قبلی برگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید