زارع پور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: در هفته گذشته

علت اختلال اینترنت حمله سایبری بود

یک حمله بسیار سنگین سایبری اتفاق افتاده که سبب کاهش و افت ترافیک شد.

اردیبهشت آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: بررسی‌های اولیه نشان می دهد یک حمله بسیار سنگین سایبری اتفاق افتاده که سبب کاهش و افت ترافیک شد.

به گزارش ایسنا ، عیسی زارع پور با بیان این مطلب درباره قطعی و اختلال هفته گذشته در اینترنت اظهار کرد: قطعی وجود نداشته بلکه کاهش و افت شدید ترافیک در مرکز تبادل ترافیک تهران داشتیم و عمده آن هم در این مرکز داشتیم که بررسی‌های اولیه نشان می دهد یک حمله بسیار سنگین سایبری اتفاق افتاده که سبب کاهش و افت ترافیک شد و به سرعت هم برطرف شد و قطعی به هیچ وجه نداشتیم همکاران من در بخش‌های مختلف شبانه روز در تلاشند حداکثر کیفیتی که می‌شود برای مردم فراهم کرد را فراهم کنند.

وی درباره وضعیت فرکانس اینترنت G۵ گفت: در این زمینه دوستان سازمان تنظیم مقررات اسناد واگذاری این فرکانس را تهیه می کنند چون فرکانسش از قبل مشخص بوده به صورت موقت در اختیار شرکت ایرانسل قرار گرفته است و همه اپراتورهایی که در کشور هستند می توانند شرکت کنند و بعد از اینکه سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد این فرکانس در اختیار آنها قرار می گیرد.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنانش درباره علت اختلالات روزانه در پیام‌رسان‌های داخلی و اختصاص پهنای باند پلتفرم‌های فیلتر شده به پیام‌رسان‌های بومی بیان کرد: هیچ ظرفیتی غیر از شبکه ارتباطی کشور در اختیار پلتفرم‌های خارجی قرار نگرفته و سرور اختصاصی به آن‌ها داده نشده بود. با این حال ظرفیت اختصاص داده شده از پهنای باند کشور به پلتفرم‌های داخلی ۲ برابر شده است. در مجموع ظرفیت پهنای باند داخلی کشور در چهار ماه اخیر ۳ برابر شده و از ۶ ترابیت بر ثانیه به ۱۸ ترابیت بر ثانیه رسیده است. اکنون بیش از نیاز کشور در شبکه ارتباطی ظرفیت وجود دارد.

زارع پور ادامه داد: بنده و همکارانم به صورت روزانه و هفتگی جلساتی با مدیران پیام‌رسان‌های داخلی به منظور بررسی کیفیت عملکرد این اپلیکیشن‌ها داریم و پیگیر هستیم تا هر کمکی که وزارت ارتباطات از قبیل زیرساخت‌های ارتباطی و حتی سخت‌افزار لازم است به این مجموعه‌ها ارائه شود. به هیچ وجه کاهش پهنای باند علت بروز اختلال در پیام‌رسان‌های داخلی نیست، حتی در سکوهای خارجی که میلیاردها کاربر دارند و سالهاست که کار می کنند شاهد هستید گاها دچار اختلال می شوند و امری عادی است.

وی همچنین درباره رفع فیلتر گوگل پلی گفت: در کارگروه بر روی این مسئله کار می شود و امیدواریم با همکاری دوستان بتوانیم رفع انسداد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید