عسل

صادرات عسل ایرانی به چین

درمرحله نخست با تایید شیوه نامه های بهداشتی، ۵۰۰ تا ۲ هزار تن عسل با برند ایرانی به چین صادر می‌شود

اردیبهشت آنلاین: مجری طرح توسعه زنبورداری کشور گفت: برای صادرات عسل به چین تفاهم نامه ای امضا شده است و درمرحله نخست با تایید شیوه نامه های بهداشتی، ۵۰۰ تا ۲ هزار تن عسل با برند ایرانی به این کشور صادر می‌شود.

به گزارش صدا و سیما، تورج صارمی، مجری طرح توسعه زنبورداری کشور افزود: با کشور چین تفاهم نامه ای به امضا رسیده که عسل ایرانی به صورت منسجم و تحت یک خط مستقیم صادراتی به این کشور صادر خواهد شد.

وی افزود: در مرحله اول برای صادرات ۵۰۰ تن تا ۲ هزار تن عسل به چین تفاهم امضا شده است که در حال زمینه سازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور هستیم.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور ادامه داد: صندوق حمایت از زنبورداری کشور عسل مورد نیاز را به طور مستقیم از زنبور داران خریداری و موسسه جهاد استقلال وزارت جهاد کشاورزی زمینه صادرات این محصولات را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به درخواست طرف چینی در خصوص ارسال نمونه‌های عسل‌های ایرانی و آنالیز آن‌ها اکنون در حال طی مراحل صادرات است و پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک امکان صادرات عسل باکیفیت ایران با ایجاد یک خط صادراتی مستقیم و مستمر بین دو کشور ایران و چین ایجاد شود.

صارمی گفت: با امکان حضور محصولات تولیدی زنبور عسل در چین همچنین امیدواریم در بازار‌های جهانی بیشتری به ویژه در شرق آسیا از این مسیر فراهم شود.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور اظهار داشت: از شروع دولت سیزدهم تا آبان سال جاری میزان صادرات عسل ایران به کشور‌های همسایه حدود ۲۷۰۰ تن بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید