فرزین
شوک بانک مرکزی به بازار ؛

فرزین: بدون ثبت نام از صرافی‌ها ارز بخرید

رئیس بانک مرکزی ادامه داد: از این به بعد از تمامی صرافی‌ها بدون انجام ثبت نام، ارز خود را دریافت کنید؛ به نرخ تابلو، بدون صف.

اردیبهشت آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی گفت: از این پس بدون انجام ثبت نام، به نرخ تابلو و بدون صف ارز خود را از صرافی‌ها بگیرید.

به گزارش اردیبهشت آنلاین ، محمدرضا فرزین در فضای مجازی نوشت: بانک مرکزی با حذف دلار توافقی به دنبال برچیدن رانت به وجود آمده بوده است.

رئیس بانک مرکزی ادامه داد: از این به بعد از تمامی صرافی‌ها بدون انجام ثبت نام، ارز خود را دریافت کنید؛ به نرخ تابلو، بدون صف.

پیش بینی می شود با اقدام جدید بانک مرکزی به منظور تامین تمام نیاز های ارزی مردم ، بزودی شاهد کاهش تقاضای کاذب خرید و همچنین ریزش نرخ ارز در بازار خواهیم بود.

سقف فروش ارز

شایان ذکر است بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره نحوه خرید و فروش ارز توسط صرافی‌ها اعلام شد و بر اساس آن مردم به جای سهمیه ۲۰۰۰ هزار یورویی می‌توانند تا ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن، ارز از صرافی‌ها با نرخ بازار متشکل ارزی خریداری کنند.

این سهمیه یک بار در سال و بدون نیاز به ثبت نام است. البته بر همین اساس کسانی که در سال جاری یک بار از سهمیه ۲۰۰۰ دلار (یورو) استفاده کردند، فعلا نمی‌توانند ۵۰۰۰ یورو تعیین شده را خریداری کنند. حتی نمی‌توانند مابه‌التفاوت آن را استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید