حمید حسینی

تمایل اروپا برای بازگشت ایران به بازار نفت

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران (اوپکس) اعلام کرد، از ۴۵میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران حدود ۲۵ میلیارد دلار مربوط به فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی است

اردیبهشت آنلاین: رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران (اوپکس) اعلام کرد، از ۴۵میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران حدود ۲۵ میلیارد دلار مربوط به فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی است.

حمید حسینی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری ایران‌پرس اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته شاهد تحولاتی در روابط بین‌الملل و بازارهای جهانی بودیم که این موضوع فرصت و چالش‌های مختلفی برای ایران فراهم کرده است.

وی با اشاره به آغاز جنگ روسیه و اوکراین افزود: روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انرژِی در جهان است و تحریم این کشور سبب افزایش قیمت نفت، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی شد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت: ایران توانست طی ۷ ماه گذشته از تغییر شرایط و افزایش نرخ‌ها در بازارهای جهانی حداکثر استفاده را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید