برف در اروپا

نگرانی اروپایی ها از زمستان سرد

رئیس اداره گاز آلمان اذعان کرد فقط چند روز سرمای شدید کافی است تا مصرف گاز طبیعی افزایش یابد و ذخایر گاز اروپا به اتمام برسد.

اردیبهشت آنلاین: برغم لفاظی مقام‌های اروپایی مبنی بر آمادگی شبکه‌های گاز کشورهای قاره سبز در آستانه فصل سرد سال، رئیس اداره گاز آلمان اذعان کرد فقط چند روز سرمای شدید کافی است تا مصرف گاز طبیعی افزایش یابد و ذخایر گاز اروپا به اتمام برسد.

به گزارش ایرنا از تارنمای اویل پرایس، مقام‌های اروپایی می‌گویند آمار و ارقام حکایت از آن دارد که انبارهای ذخیره گاز طبیعی مایع پیش از فرا رسیدن ماه‌های سرد به طول کامل پر شده‌اند ولی کشورهای اروپایی فقط به شرطی خواهند توانست زمستان امسال را پشت سر بگذارند که یخبندان و سرمای شدید رخ ندهد.

کلاوس مولر رئیس سازمان شبکه فدرال (رگولاتور بخش انرژی آلمان)  بار دیگر هشدار داد اگر مصرف کنندگان بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع مصرف گاز طبیعی را دست‌کم ۲۰ درصد کاهش ندهند، وضعیت بخش انرژی به طور جدی و شدید وخیم خواهد شد.

مولر چندی پیش نیز گفته بود اگر هوا بسیار سرد شود، انبارهای ذخیره گاز طبیعی آلمان ظرف چند روز خالی خواهند شد.

مقام‌های اروپایی اذعان کرده‌اند که افزایش شدید بهای حامل‌های انرژی نیز نمی‌تواند مردم را از مصرف گاز طبیعی در سرمای استخوان سوز زمستان منصرف کند.

آنها همچنین ضمن اذعان به وابستگی شدید اروپا به واردات گاز روسیه گفته‌اند که در صورت قطع خطوط انتقال گاز طبیعی روسیه از اوکراین به اروپا، مردم این کشورها ممکن است با فاجعه مواجه شوند.

کشورهای اروپایی در حالی وارد ماه‌های سرد سال می‌شوند که بحران انرژی در پی جنگ اوکراین این قاره را بطور جدی تهدید می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) به تازگی نسبت به “خطرات بی‌سابقه” برای کمبود ذخایر انرژی هشدار داده و گفته است که سرمای طولانی مدت منابع انرژی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

گزارش فصلی این سازمان نشان می‌دهد که کشورهای اتحادیه اروپا در صورت قطع کامل واردات انرژی از روسیه، باید استفاده از انرژی را در طول ماه‌های زمستان تا ۱۳ درصد کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید