خاندوزی

تفویض اختیار به بانک‌های دولتی استان‌ها

وزیر اقتصاد و دارایی از رسیدگی فوری به درخواست تفویض اختیارات تمام بانک‌های دولتی استان‌ها خبرداد

اردیبهشت آنلاین: وزیر اقتصاد و دارایی از رسیدگی فوری به درخواست تفویض اختیارات تمام بانک‌های دولتی استان‌ها خبرداد وگفت: این موضوع در شورای هماهنگی بانک‌های کشور مطرح و با قید دو فوریت ابلاغ می‌شود.

به گزارش مهر، سید احسان خاندوزی در پایان شورای هماهنگی بانک‌ها و ستاد تجهیز درآمد استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز دو نشست کاربردی و عملیاتی با حضور استاندار، مسئولان استانی، نمایندگان مجلس و مدیران اقتصادی و بانکی اصفهان برگزار شد که موضوع کمک به تأمین مالی پروژه‌های اقتصادی که شبکه بانکی کشور مسئولیت پشتیبانی از آنها را بر عهده دارد، مطرح شد.

وی با بیان اینکه دومین مسئله مهم دو نشست استانی معرفی نقطه ضعف‌های موجود و ایرادات از سوی فعالان اقتصادی بود، افزود: نقطه کانونی محدودیت‌هایی که مطرح شد، افزایش اختیارات بانک‌های استان برای تعیین تکلیف پرونده‌های تسهیلات تولیدکنندگان در استان و ارجاع کمتر به تهران بود که مسئولان و فعالان اقتصادی استان در این زمینه نیز اتفاق نظر داشتند.

وزیر اقتصاد و دارایی بر رسیدگی فوری به این درخواست تاکید کرد و افزود: پس از بازگشت از این سفر از رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی خواهم خواست که با قید فوریت این تفویض اختیار را برای تمام بانک‌های دولتی استان‌ها ابلاغ کنند تا شاهد سرعت بخشیدن به فرایند تأمین مالی تولید باشیم.

خاندوزی ادامه داد: امید است که این تصمیم سبب جلوگیری از هدر رفت زمان در بوروکراسی اداری شود و شاهد صرف چندین ماه زمان برای فرستادن پرونده‌ها از استان به تهران، تعیین تکلیف و بازگشت آن نباشیم که کمک و امیدواری زیادی برای تولیدکنندگان ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دومین خواسته فعالان اقتصادی استان مربوط به کمک‌هایی در خصوص وصول درآمدهای مالیاتی است، ابراز داشت: در صورت انجام این روند امید است در آینده افزایش بازگشت درآمدهای مالیاتی به استان و بهره‌مندی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از منابع وصولی استان اصفهان را شاهد باشیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه اولویت وزارت اقتصاد و دارایی در حوزه مالیات، حرکت در مسیر کمک به بخش‌های تولیدی است، اضافه کرد: در همین راستا امسال پنج واحد درصد مالیات تولیدکنندگان کاهش یافت و وصول مالیات تنها از طریق شناسایی فرارهای مالیاتی و مؤدیان جدید در حال پیگیری است.

خاندوزی با اشاره به اینکه درآمدزایی برای دولت در درجه دوم اهمیت قرار دارد، تصریح کرد: در غیر این صورت درآمد دولتی نیز به شکل پایدار وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به درخواست برخی تولیدکنندگان برای دریافت کمک و رفع مشکلات تولید افزود: در این زمینه مقرر شد برای رفع برخی مشکلات موجود در استان اصفهان اقداماتی اجرا و همچنین رشد تولید و کمک به فعالان اقتصادی و صادرکنندگان در اولویت اول قرار داده شود.

وزیر اقتصاد و دارایی درباره دستور آماده‌سازی پیشنهادات برای تفویض اختیارات ظرف ۱۰ روز به شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که در کمتر از ۱۰ روز آینده این پیشنهاد را به شورای پول و اعتبار بفرستیم که با تأیید بانک مرکزی، اقداماتی در زمینه افزایش اختیارات بانک‌های استان، تأمین نیازها و برخی کاستی‌ها در حوزه پرسنلی یا دریافتی‌های کارکنان این شبکه توسط مجامع بانک‌ها انجام شود.

خاندوزی ابراز امیدواری کرد: این روند وارد مراحل طولانی سازمان اداری استخدامی کشور یا سازمان برنامه و بودجه نشود تا فرآیند توسعه اقتصادی در استان شتاب بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به مطالبه جدی رئیس جمهور درباره سهولت بخشیدن به فرآیند صدور مجوز برای کارآفرینان از طریق درگاه ملی گفت: وظیفه این درگاه تسریع در فرآیند صدور مجوز برای کارآفرینان، فارغ‌التحصیلان، جوانان و نخبگانی است که می‌توانند به سرعت وارد کسب و کار شوند اما ماه‌ها پشت درب ادارات و دستگاه‌های اجرایی می‌مانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید