پرچم اروپا

تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران

نماینده جمهوری چک از توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم ایران با ادعای تامین پهپاد برای روسیه خبر داد.

اردیبهشت آنلاین: ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا اعلام کرد اعضای این اتحادیه بر سر اقدامات جدید علیه ایران به دلیل آنچه تامین پهپاد برای روسیه می‌خوانند، موافقت کردند.

به گزارش رویترز، نماینده جمهوری چک که کشورش ریاست دوره‌ای این اتحادیه را بر عهده دارد، در توئیتی نوشت: «نمایندگان اتحادیه اروپا درباره اقدامات علیه نهادهای تامین‌کننده پهپاد که به اوکراین حمله می‌کنند، توافق کردند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند دارایی‌های سه شخص و یک نهاد مسئول تحویل پهپاد را مسدود کنند و همچنین آماده هستند تحریم‌ها را به چهار نهاد ایرانی دیگر که در فهرست تحریم‌های قبلی قرار داشتند، تعمیم دهند.»

پیش از این، روسیه ادعا‌های بیان شده درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین را به شدت رد و اعلام کرد پهپاد‌های ساخت مسکو در عملیات‌ها استفاده می‌شوند. دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در ادامه به کشور‌های غربی در مورد ادامه اتهام زنی به ایران و نیز تشدید تحریم‌ها علیه تهران به این بهانه هشدار داد و این اقدام را حرکتی سیاسی و غیرحرفه‌ای در عرصه جهانی خواند.

هفته جاری در ادامه مداخله غرب در امور داخلی ایران و با مطرح کردن ادعای نقض حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است. تحریم‌های این هفته اتحادیه اروپا ۱۱ فرد و چهار نهاد از جمله پلیس امنیت اخلاقی و نیروی انتظامی ایران را هدف قرار می‌دادند.

پس از آن مقام‌هایی از اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا اعلام کردند قصد دارند به دلیل آنچه نقش ایران در کمک کردن به روسیه در جنگ اوکراین می‌دانند، تحریم‌هایی علیه تهران اعمال کنند. پولیتیکو پیشتر گفته بود که تدابیر آمریکا احتمالا تحریم‌های اقتصادی و صدور ممنوعیت‌های صادراتی را شامل خواهد شد و طرف‌های ثالثی که به تهران و مسکو کمک‌رسانی‌ کنند را نیز هدف خواهد گرفت.

این در حالی است که روز گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای کروات خود گفته بود که این پهپاد‌ها سال‌ها قبل به روسیه تحویل داده شده و مسکو در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کند. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرده است که ایران و روسیه سالهاست که با یکدیگر همکاری‌های تسلیحاتی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام دنبال کنید